صدور ۴۵۱ میلیارد ریال ضمانت‌نامه توسط صندوق صنایع کوچک

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، ‘فخراله مولایی’ افزود: این ضمانت‌نامه‌ها برای متقاضیان و صنعتگرانی که با کسری وثایق برای اخذ تسهیلات از بانک ها مواجه هستند در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه صادر می شود.

وی اظهارداشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک سال گذشته نیز به منظور فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغال‌زا و دارای توجیه اقتصادی، تضمین و تسهیل درتسهیلات اعطایی ۳۴۰ ضمانتنامه برای این نوع طرح ها در نظر گرفت.

وی برنامه‌های عملیاتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را در قالب پنج محور اصلی شامل کاهش ریسک ضمانت‌نامه صادره، افزایش منابع اعتباری و در آمدی صندوق، ارتقاء تجربیات فنی و مدیریتی، تمرکز زدایی فعالیت‌های صندوق و صدور ضمانت‌نامه اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی درخصوص برنامه‌های کاهش ریسک ضمانت‌نامه‌های صادر شده گفت: ارایه تعاریف جدیدی از نوع تضمین صندوق طی تفاهم نامه‌های جدید همکاری با بانک ها، مهندسی مجدد فرآیندهای ضمانت‌نامه، جذب مشاوران با تجربه، اولویت‌گذاری برای پذیرش و تصویب طرح‌ها، اعتبارسنجی به صورت کلی از طرح و متقاضی، تقویت توان کارشناسی، برنامه‌ریزی برای بازدیدهای دوره‌ای و نظارتی از طرح‌ها و تلاش جهت اتصال سیستم شبکه صندوق به شبکه بانکی ازجمله محورهای مورد توجه در این بخش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حوزه افزایش منابع اعتباری و در آمدی صندوق نیز ضروری است به پیگیری تکلیف قانونی دولت در تامین سرمایه اقدام کرد، استفاده از وجوه اداره شده و کمک‌های فنی و اعتباری و مدیریت منابع مالی در خصوص سپرده گذاری نزد بانک ها نیز به طور جدی پیگیری می شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: برگزاری دوره‌های مدون آموزشی، مطالعه در خصوص فرایندعملیاتی صدور ضمانت‌نامه صندوق‌های مشابه در خارج از کشور باید در جهت ارتقا تجربیات فنی و مدیریتی مورد توجه قرار گیرد.

وی فعال شدن نمایندگان استانی، راه‌اندازی شعبه‌های استانی صندوق و اتصال نمایندگان استانی به سیستم اتوماسیون اداری را از جمله برنامه های عملیاتی سال جاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری های صنایع کوچک اعلام کرد.

وی، مکانیزاسیون گزارش های آماری از طریق نرم افزارجامع بانک اطلاعاتی ، پیگیری حل و فصل مطالبات بانک ها از صندوق ، تعیین تکلیف ساختمان خریداری شده ، اصلاح اساسنامه ، اصلاح آیین نامه های موجود و تدوین آیین نامه و دستورالعمل های جدید، ایجاد و ساماندهی بایگاهی پرونده های کارشناسی و ایجاد پروتال را از دیگر برنامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برشمرد.

اقتصام**۹۱۸۶**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۴۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.