صدور ۵۰میلیاردتومان ضمانت‌نامه تعاونی

بینا- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از صدور ۵۰ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی برای تعاونی‌ها در سال‌های ۸۹ و ۹۰ خبر داد و گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان پرونده جدید در دست بررسی است.
به گزارش بینا، امیر میمنت آبادی از سیاست ها و برنامه های جدید صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون خبر داد و به مهر گفت: صدور انواع ضمانت نامه ها، تعهد پرداخت، ضمانت نامه های گمرکی، پیش پرداخت، شرکت در مناقصه و مزایده؛ از امکاناتی است که صندوق برا حمایت از تعاونی ها انجام می دهد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون اظهار داشت: در سال ۸۹ که فعالیت صندوق آغاز شده بود، ۱۰ میلیارد تومان ضمانت نامه دریافت تسهیلات بانکی برای تعاونی ها صادر شد.
میمنت آبادی ادامه داد: همچنین در سال گذشته نیز ۴۰ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی برای بخش تعاون صادر شد که در مجموع عملکرد صندوق در ۲ سال ۸۹ و ۹۰ به میزان ۵۰ میلیارد تومان بوده است.
این مقام مسئول در بخش تعاون، افزود: در حال حاضر، ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان پرونده متقاضی صدور ضمانت نامه نیز از سوی تعاونی ها به صندوق رسیده است.
وی با اعلام اینکه هم اکنون سرمایه اولیه صندوق ضمانت به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد: پیشنهاد افزایش چند برابری این سرمایه به هیئت دولت ارائه شد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، اظهار داشت: عموما طرح های مختلف متقاضی صدور ضمانت نامه از بخش تعاون مورد پذیرش صندوق قرار می گیرد اما تعاونی های دانش بنیان و کوچک و متوسط نیز مورد حمایت های مناسبی قرار می گیرند.
میمنت آبادی با اعلام اینکه تاکنون از حداقل ۲ میلیون تومان تا ۱٫۵ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی برای تعاونی ها صادر شده است، از فعالیت ۶۰ نمایندگی این صندوق در سراسر کشور خبر داد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.