صدور ۷۲ فقره انواع مجوزهای معدنی استان فارس

چهارشنبه ۱۱ مرداد – ۰۳:۳۰:۵۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

معاون امور معادن واکتشافات معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس از صدور۷۲ ققره انواع مجوزهای معدنی طی ۴ ماهه نخست سالجاری دراین استان خبرداد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، «سید داود حسینی» افزود: دراین مدت ۲۲ فقره پروا نه بهره برداری باذخیره قطعی نزدیک به ۶۸ میلیون تن و با اشتغال ۲۳۴ نفر صادر شده است.
وی در ادامه گفت: در مدت زمان مذکور ۱۶ فقره گواهینامه کشف با هزینه عملیاتی اکتشافی ۵ میلیارد ریال وذخیره قطعی ۷۲ میلیون تن مواد معدنی و ۳۴  فقره پروانه اکتشاف معدنی توسط این سازمان صادر گردیده است.
حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت استخراج مواد معدنی تصریح کرد: در استان  فارس استخراج  اسمی  مواد معدنی با ۴۰۱ پروانه بهره برداری به مرز  ۳۴ میلیون تن رسید ه است.
وی ادامه داد؛ همچنین با صدور ۲ فقره مجور برداشت موقت مواد معدنی، میزان تناژ استخراج حدوداً ۲۵هزار تن است.
حسینی؛ میزان ذخایر مکشوفه مواد معدنی در این استان را حدود هزار و۹۷۰ میلیون تن ذکر کرد و گفت: فارس دارای  ۴۰۱ معدن  فعال است که با سرمایه گذاری بیش از دو هزار میلیارد ریال، زمینه اشتغال بیش از ۶ هزارو ۱۷۰ نفر را فراهم کرده است .
 معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۶ معدن جدید با میزان سرمایه‌گذاری۶۹۰ میلیارد ریال و ذخیره ۵۰۱ میلیون تن در استان فارس به بهره برداری رسیده ، همچنین تعداد پروانه های اکتشاف صادره شده در این استان در سال گذشته ۱۲۳ فقره و تعداد گواهینامه کشف  شده صادره نیز بالغ بر۶۵  فقره بوده است.
به گفته حسینی؛‌ در سال گذشته تعداد معادن رشد ۲۸ درصدی، سرمایه گذاری رشد ۴۶ درصدی و میزان ظرفیت استخراج از معادن بهره برداری شده جدید نیز رشد۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۸۹  داشته است.
وی با اشاره به اهمیت فرآوری مواد معدنی در این استان افزود: در تلاشیم در سال جاری زمینه فرآوری مواد معدنی را در استان بیش از پیش فراهم کرده و با توسعه و گسترش صنایع معدنی استان شاهد صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده چندین برابر برای استان باشیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۱۱۵۳۰۵۶۲۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.