صدور ۹ میلیارد ریال جریمه برای متخلفان لبنیات

نوشته شده در تاریخ ۱۳/آذر/ – ۱۳:۰۴ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

یک مقام مسئول در سازمان حمایت خبر داد:

خبرگزاری : مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از صدور بیش از ۹ میلیارد ریال جریمه برای متخلفان لبنیات خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۴۶ پرونده تخلف برای صاحبان واحدهای لبنی در کشور ثبت شده است.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز به نقل از شاتا، سیدمجتبی قاسمی با بیان اینکه حدود ۸۱ هزار و ۲۳۹ مورد بازرسی از واحدهای تولید ، عرضه و پخش اقلام لبنی در سراسر کشور انجامد شده است، افزود : میزان جرائم ریالی برای متهمان این تعداد پرونده ۹ میلیارد و ۲۶۰ میلیون و ۴۳ هزار ریال بوده است.

قاسمی به تعداد پرونده تخلفاتی رسیدگی شده مربوط به واحدهای تولیدی اشاره و اضافه کرد : بر این اساس برای ۷ واحد تولیدی متخلف پرونده تخلفاتی به ارزش ۱ میلیارد و ۸۵۱ میلیون و ۲۸ هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استانها در سراسر کشور ارسال شده است.

وی همچنین میزان جرایم ریالی واحدهای توزیع کننده مواد لبنی در سطح کشور را  طی این مدت بیش از ۴ میلیارد ریال ذکر کرد.

به گفته قاسمی، طی ۶ ماهه نخست سال ، ارزش پرونده های متشکله برای ۲۰۳۰ واحد متخلف صنفی عرضه کننده اقلام لبنی در سراسر کشور  ۲ میلیارد و ۵۲۱ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۳۹ ریال بوده است.

وی تصریح کرد : حدود ۲۰ درصد ارزش کل پرونده های تخلفاتی مربوط به واحدهای تولیدکننده ، ۵۳ درصد مربوط به شرکتهای توزیع کننده و بقیه مربوط به واحدهای صنفی عرضه کننده در استانهای کشور بوده است.
مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعداد  شکایات واصله در مورد تخلفات لبنی در طی شش ماهه اول سال را ۳ هزار و ۲۷ مورد تماس ذکر کرد و گفت : از  این تعداد شکایت واصله تاکنون حدود ۲ هزار و ۷۲۶ آن مورد رسیدگی قرار گرفته است.

قاسمی با تاکید بر اینکه این شکایت ها در حال طی کردن پروسه کارشناسی است خاطر نشان کرد : طی این بررسیها ، تعداد ۲ هزار و ۷۲۶ مورد شکایت بررسی و برای تعداد ۵۷۴ واحد صنفی متخلف لبنی پرونده تخلفاتی به ارزش ۲۷۲ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۳۶۹  ریال تشکیل و به مراجع قانونی برای رسیدگی ارسال شده است.

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان پیرامون ساماندهی قیمت عرضه شیرخام با توجه به مباحث مطروحه طی ماههای گذشته از سوی دامداران و اعتراض به عدم اجرایی شدن نرخ تعیین شده از سوی ستاد تنظیم بازار توسط واحدهای تولیدکننده اذعان داشت : طرح خرید تضمینی شیرخام توسط سازمان تعاون روستایی برای عملیاتی شدن نرخ خرید یاد شده به اجرا درآمده است.

انتهای‌پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.