صدور ۹۰۰ میلیون دلاری خدمات فنی و مهندسی “صنعت آب”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل از صدور ۹۰۰ میلیون دلاری خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در ۹ ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) ، اسماعیل محصولی گفت : اگر رویکردهای دولت به خوبی ‌اجرایی شود و بخش خصوصی و شرکت های توانمند ایرانی بیشتر حمایت شوند، می توان صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق را بیش از پیش گسترش داد.

وی مجموع کشورهایی را که با ایران در بخش های مختلف صنعت آب و برق همکاری دارند ، ۴۰ کشور اعلام کرد و افزود: این همکاری ها با ۴۵ شرکت توانمند ایرانی در بخش های صنعت آب و برق دنبال می شود.

محصولی با بیان اینکه اگر فضایی برای گسترش همکاری ها ایجاد شود، همکاری ها توسعه می یابد، گفت: طرح های مختلفی در کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی دنبال می شود.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو بنا به گزارش ممتاز به نقل از سازمان توسعه تجارت که زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است، در سال ۹۱ در بحث صادرات خدمات فنی و مهندسی پیشتاز بوده و در چهار بخش نیرو، راه، ساختمان و صنعت مقام برتر را از لحاظ مبالغ طرح ها کسب کرده است.

محصولی افزود: در  سال جاری  هم  آمار سازمان توسعه تجارت همین روند را نشان می دهد و وزارت نیرو در این بخش پیشتاز است. 

قائم مقام وزیر در امور بین الملل همچنین در باره دوازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری های مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان که وزارت نیرو مسئولیت طرف ایرانی آن را برعهده دارد، گفت: اجلاس دوازدهم قرار است در یک ماه آینده انجام شود و کمیته ای برای بررسی توافق های پیشین شکل گرفته است.

قرار است هفته آینده هیات ارمنی، معاون وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان همراه با مسئولان برخی از دستگاه های اجرایی این کشور به ایران بیایند.

وی افزود: در این کمیته قرار است همکاری ها و توافق های پیشین بررسی شود تا خود را برای برگزاری دوازدهمین کمیسیون اجلاس مشترک که اواسط اسفندماه جاری برگزار می شود، آماده کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.