صدور۵۷۰ مجوز تأسیس مدارس غیردولتی

جام جم آنلاین: معاون وزیر آموزش و پرورش از صدور ۵۷۰ مجوز تأسیس مدارس غیر دولتی خبر داد و گفت: امسال هیچ مدرسه غیردولتی منحل نشده است.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،فرشته حشمتیان، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۹۷۰۰ موسس مدارس غیر دولتی داریم که شامل حدود هفت هزار موسس حقیقی و بیش از دو هزار موسس حقوقی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد موسسان مدارس غیر دولتی فرهنگی بوده یا تجربه فعالیت‌های فرهنگی را دارند، گفت: خدمات موسسان فرهنگی ارزشمند است زیرا سرمایه‌هایشان را برای کار فرهنگی صرف کرده‌اند.

حشمتیان با تأکید بر اینکه نگاه به مدارس غیر دولتی حمایتی است، ادامه داد: به موسسان مدارس غیردولتی اعلام کردیم که اگر نگران صندلی خالی در مدارس هستند، می‌توانند مجوز دایر کردن پیش‌دبستانی، آموزش از راه دور و تشکیل کلاس بزرگسالان را در نوبت عصر دریافت کنند.

وی به امضای تفاهم‌نامه با سازمان نهضت سواد آموزی اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، امکان دایر کردن کلاس نهضت سوادآموزی در مدارس غیردولتی فراهم شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید براینکه امسال هیچ مدرسه غیر دولتی منحل نشده است، گفت: ۵۷۰ مجور تأسیس مدارس غیر دولتی داشتیم و ۱۸۲۰ مجوز پیش‌دبستانی نیز صادر شد و بر این اساس در سال تحصیلی جدید، تعداد مدارس غیردولتی و دانش‌آموزان بیشتر خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.