صدیقی: از نقل ماجرای تغسیل آیت‌الله مصباح شرمنده‌ام/ شاید غسال توهمی برایش پیش آمده بود

امام جمعه موقت تهران از سخنان اخیر خود درباره بازشدن چشمان مرحوم مصباح‌یزدی در جریان تغسیل عذرخواهی کرد.

به گزارش ممتازنیوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی در مسجد جامع قلهک با اشاره به نقل جمله‌ای درباره بازشدن چشمان آن مرحوم در جریان تغسیل، اظهار کرد: در در مصاحبه‌ای یک نکته‌ای را مطرح کردم که همینجا از روح بلند آیت‌الله مصباح یزدی عذرخواهی می‌کنم که ما چقدر کوتاه فکر می‌کردیم و کرامت آقای مصباح را ما چه می‌دیدیم که اینجور فضایی هم ایجاد شد.

وی افزود: برخی از افراد غافل گاهی جسارت کردند و این حرف ما باعث شد که این‌ها در موضع بدی قرار گیرند و به ساحت یک نماینده ائمه اطهار و هادی راه احیانا جسارتی کرده باشند.

صدیقی با بیان اینکه از خانواده مرحوم مصباح‌یزدی عذرخواهی می‌کند، ادامه داد: از مومنان و از کسانی که پای خطبه‌های ما بوده‌اند و دلی با این روضه‌خوان دارند و این روزها شاهد این طوفان‌ها هستند، از همه با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه جا نداشت من کرامت آیت‌الله مصباح را یک همچین چیزی بگویم، گفت: آن مطلب خیلی دقیق نبود، چون شاید آن غسال هم خیلی دقیق نبود. نقل شده بود و ما هم نقل را بازگو کردیم. از اینکه این نقل را ما نقل کردیم بین خودم و خدا شرمنده‌ام. از آیت‌الله مصباح شرمنده‌ام و از شما مومنان که گاهی ما باعث می‌شویم که به شما زخم‌زبان بزنند هم شرمندگی دارم. از امام زمان هم عذرخواهی می‌کنم.اعلان شرمندگی و انفعال دارم.

صدیقی همچنین تصریح کرد:شاید آن غسال هم به دلیل اینکه محبتی داشته است برایش توهمی پیش آمده، البته کرامت بزرگ‌تر از این موارد همان کتاب‌ها و سخنرانی‌های ایشان است و شاگردانی که تربیت کرده است. ما اشتباه کردیم که آن موضوع را به عنوان کرامت نقل کردیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.