صراف‌ها دنبال افزایش نرخ نیستند/ کاهش قیمت‌ها با تداوم فعالیت مرکز مبادلات

چکیده: یک فعال بازا ارز با بیان اینکه مرکز مبادلات ارزی اقدام مناسبی در جهت پوشش تقاضای اقعی ارز است، گفت: قیمت فعلی ارز در بازار غیر واقعی است و در صورتی که این مرکز جدی‌تر فعالیت کند، قیمت ارز کاهش خواهد یافت.

مجید حاتمی در مورد اتاق مبادلات ارزی اظهارداشت: با توجه به اینکه در این مرکز ارز به متقاضی واقعی تحویل داده می‌شود اقدام مناسبی در جهت مدیریت بازار ارز است.

وی ادامه داد: با این اقدام متقاضی واقعی از دلّال متمایز می‌شود و مصرف‌کننده واقعی ارز که همان واردکننده است می‌تواند نیاز ارزی خود را از این طریق تامین کند.

وی در پاسخ به این سوال که علت افزایش قیمت ارز در چند روز اخیر چیست، گفت: افزایش قیمت ارز در بازار آزاد جنگ روانی است؛ صرافان نمی‌توانند و تمایل ندارند قیمت ارز  افزایش یابد بلکه دلالان به قصد کسب سود و منافع شخصی خود موجب افزایش قیمت ارز می‌شوند.

حاتمی تصریح کرد: ارتباط صرافان با بانک‌ها و بانک مرکزی کم است که اگر این ارتباط بیشتر شده و پیرامون بازار ارز همفکری شود، بانک مرکزی بهتر می‌تواند بازار را کنترل کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که روند پرداخت ارز ادامه یافته و بیشتر شود و فعالیت اتاق معاملات ارزی موجب از بین رفتن نگرانی‌های متقاضیان ارز شود تاثیر مثبتی بر کاهش قیمت‌ها خواهد داشت.

وی تاکید کرد بر اینکه قیمت فعلی ارز واقعی نیست، گفت: اگر اتاق معاملات فعالیت جدی‌تری داشته باشد و تا تقاضای ارز واقعی پوشش داده شود، التهاب بازار از بین خواهد رفت؛ البته بهتر است مقداری ارز به بازار عرضه شود تا کاهش قیمت‌ها زودتر مشاهده شود.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.