صرفه جویی در کنار بهره وری معنا دارد

جام جم آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد صرفه‌جویی، رویکرد معقولی است که باید پیگیری شود، گفت: البته راندمان بالاتر در گرو بهره‌وری و رضایتمندی کارکنان است و در جاهایی که نیاز است باید بر اساس ضوابط خرج شود و در اموری که لزومی ندارد و می‌توان با استفاده از فناوری صرفه جویی کرد، باید این کار صورت گیرد.

علی لاریجانی در مراسم تقدیر از کارمندان مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر اینکه باید کارهایی که باعث صرفه‌جویی در امور مجلس می‌شود‌ به‌سرعت اجرا شود، افزود: در مجلس هشتم  پنج میلیارد تومان صرفه‌جویی کردیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس نهم با مقام معظم رهبری گفت: رهنمودهای ایشان همواره سرمایه کار مجلس بوده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه بودجه مجلس باید کاملا روشن باشد، افزود: در جاهایی که نیاز است باید هزینه شود و در جاهایی که نیاز نیست باید صرفه‌جویی صورت گیرد و ما حتما این نظر رهبری را پیگیری و محقق خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس نهم اشاره کرد و اظهار داشت: همیشه مجلس در پناه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برداشت‌های خوبی داشته است که می‌تواند موتور محرکه و سرمایه کار مجلس باشد.

وی افزود: حجم زیادی از قوانین داریم که می‌تواند مشکلاتی برای مردم داشته باشد، بنابراین نیاز به دسته بندی و تعدیل آنها داشتیم که این کار دقیق در مجلس هشتم انجام شد.

لاریجانی با بیان اینکه حقوق مردم باید کاملا شفاف باشد و مردم آنها را بشناسند، گفت: گام‌هایی در این زمینه برداشته شد و بخشی  هم آماده است به پارلمان بیاید و تنظیم شود که این امر پایه خوبی برای قانونگذاری کشور است.

وی با اشاره به بیانات سال گذشته رهبری درباره خودنظارتی نمایندگان افزود: حدود یک سال طرح مربوط را آماده کردیم که سرانجام پس از کش و قوس‌هایی در داخل مجلس و نیز نظر شورای نگهبان، این طرح به قانون تبدیل شد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه طرح خودنظارتی به کمال مجلس کمک خواهد کرد، گفت: مجلس به عنوان بالاترین مرجع تصویب و نظارت بر قوانین نیاز است که خودنظارتی داشته باشد و ما نیز از ابتدای مجلس نهم این خودنظارتی را اجرا و ساماندهی خواهیم کرد.

وی با اشاره به خصوصیت زنده بودن مجلس که مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مطرح کردند، این خصلت را نکته ارزشمندی دانست و افزود: در کل ادوار مجلس ایران زمانی که مجلس ما از این خصلت برخوردار بوده، توانسته است تصمیماتی از سرحکمت و به صورت فعالانه اتخاذ کند و در این شرایط وضع کشور بهتر شده است.

رئیس مجلس گفت: هرچند آزاد بودن نمایندگان در بحث‌ها بسیار مهم است، اما باید همواره حرف‌ها آراسته به ادب نمایندگی باشد.

وی افزود: البته این فضا نیازمند وجود دستگاه‌های زیرمجموعه کارشناسی مجلس و نیز پیوند نمایندگان با نخبگان است که در مجلس نهم بنای آن گذاشته می‌شود.

رئیس مجلس به خصلت دوم مورد اشاره رهبری یعنی سلامت مجلس اشاره کرد و گفت: هر چه سلامت کار در درون مجلس بالاتر برود، نظر آن برای همه افراد جامعه مورد اعتماد‌تر خواهد بود.
در پایان از ۲۴ کارمند مجلس به نمایندگی از بقیه کارمندان مجلس لوح سپاس اهدا شد.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.