صرفه جویی جدی ضروری شد/ گرما آب وبرق را به مرز جیره بندی کشاند

آذرجزایری: البته وضعیت آب کمی بحرانی تر از برق است و باید هشداری جدی داد که در صورت ادامه روند گرما و مصرف فعلی تهرانی ها مخصوصا با جیره بندی آب مواجه خواهند شد.
البته این هشدار متوجه برخی از شهرستان ها هم می شود. بنابراین باید توجه داشت که نحوه مصرف طی چند روز آینده می تواند در سرنوشت آبی و برقی تابستان امسال بسیار تاثیرگذارباشد.
براساس اظهارات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، بحران احتمالی پیش رو خواهد بود که در صورت مدیریت مصرف تا ۱۰ مردادماه این مشکل برطرف خواهد شد.
به گفته محمد پرورش، مصرف آب تهرانی ها در روزهای اخیر روزانه حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب بوده که این رقم از رشد ۵ تا ۶ درصدی مصرف حکایت دارد.
براساس اظهارات وی، این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود پنج تا شش درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به هشدار شرکت آب و فاضلاب استان تهران مبنی بر افزایش شدید مصرف آب در تهران، علت این افزایش مصرف را گرم شدن هوا در روزهای اخیر اعلام کرد و افزود: ما از مردم می خواهیم که در مصرف اب صرفه جویی کنند.
براساس اظهارات پرورش، در زمان کنونی هیچ مشکل قطعی آب در تهران وجود ندارد اما با افزایش مصرف، ممکن است مشکل افت فشار به وجود آید و به عبارت دیگر، با مصرف زیاد آب شبکه دیگر پاسخگو نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درخصوص افزایش دمای استان تهران، گفت: در زمان کنونی دمای شب در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و اختلاف دمای شب و روز کم شده و همین امر موجب شده است تا مصرف آب بالا رود.
وی شرایط مصرف آب در استان تهران را نیز مشابه شهر تهران دانست و گفت: در زمان کنونی مصرف آب در استان تهران نیز حدود سه درصد افزایش یافته است.
پرورش در توصیه ای به مردم تهران، گفت: با رعایت مصرف آب ظرف دو تا سه هفته آینده از پیک مصرف عبور خواهیم کرد.
برق هم بحرانی است
چهارشنبه گذشته در شرایطی که دمای هوا به اندازه دو روز گذشته افزایش نیافته بود وزارت نیرو از افزایش هزار ۶۰۰ مگاواتی مصرف خبرداد.
به نظر می رسد طی روزهای آتی، پیک مصرف برق تا مرز ۴۵ هزار مگاوات پیش برود. اگرچه معاون وزیر نیرو در امور برق رفیت تولید ۴۶ هزار مگاوات برق را مورد تاکید قرار داده اما پیش بینی می شود با ادامه روند مصرف برق نیز در مرز جیره بندی قرار بگیرد.

/۲۲۱۳۱ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.