صرفه جویی ورق های فولادی در زامیاد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 صرفه جویی ورق های فولادی در زامیاد

صرفه جویی ورق های فولادی در زامیاد

ممتازنیوز: با تهیه و گروه‌بندی سایز برش ورق ۰٫۸ خودرو،کاهش سفارش‌گذاری از ۴۰۰ تن به ۱۰۰ تن در هر سفارش و ذخیره ۲۵درصدی سرمایه‌ در شرکت زامیاد محقق شد.

به گزارش «پرشن خودرو»، علی احمدی معاون برنامه ریزی جامع تولید این شرکت با اعلام این خبر اظهار داشت: با وجود محدودیت در سفارش‌گذاری سالانه ورق از سوی فولاد مبارکه و وجود شرایط محیطی که باعث زنگ‌زدگی، پاره‌گی و از دست دادن خواص مکانیکی در ورق‌های مصرفی ۰٫۸ می‌شود، شرکت زامیاد نیز در راستای هدفمندسازی و کاهش هزینه‌ها با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از واحدهای برنامه‌ریزی، مهندسی و ساخت قطعات به بررسی روند تهیه، تامین و چگونگی سفارش‌گذاری ورق‌های فولادی بدنه خودرو، مصرفی در این شرکت پرداخت.
وی افرود: کارگروه تخصصی مذکور با بررسی موضوعاتی از جمله گروه‌بندی، ادغام ابعاد برش ورق و استفاده از اندازه مشترک ورق توانستند با کاهش سفارش‌گذاری از ۴۰۰ تن به ۱۰۰ تن در هر سفارش و ذخیره ۲۵درصدی سرمایه‌ در این فرآیند را محقق سازند.
معاون برنامه ریزی تولید شرکت زامیاد بیان داشت: با برنامه‌ریزی و تصمیمات اتخاذ شده در این پروژه که در نوع خود کم نظیر است با تهیه سایز برش مشترک برای گروه‌های ورق مصرفی و تبدیل چهار سایز برش به یک سایز در ورق ۰٫۸، به میزان ۱۳٫۳۳۰ کیلوگرم به ارزش تقریبی ۵۰ میلیون تومان در هر ماه را حاصل کرده است.
احمدی گفت: با بهره‌گیری از روش کارشناسی شده در این مبحث نه تنها صرفه‌جوی چشم‌گیری در روند تهیه، تامین و ذخیره سرمایه در این بخش محقق گردیده است، بلکه به همت کار گروه‌تخصصی مذکور با هدفمندسازی و افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات تولید را که از اهمیت بالایی برای یک بنگاه تولیدی برخوردار است را نیز شاهد هستیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.