صعود دوباره قیمت‌ها در بازار خودرو

چکیده: این هفته در بازار خودرو کشور باز هم منحنی قیمت‌ها رشد کرد تا مشخص شود حباب آن به این زودی‌ها شکسته نخواهد شد. به گفته فعالان بازار، همچنان کمبود عرضه و نوسان نرخ ارز اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت در بازار خودرو کشور به حساب می‌آیند.

در بین خودروهای وارداتی این هفته هیوندایی سوناتا ۹ میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. آزرا هم ۱۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX55 نیز باید ۱۷۰ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از جهش ۱۰ میلیونی این خودرو حکایت دارد. هم‌اکنون کیا اسپورتیج نیز ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع نشان می‌دهد اسپورتیج ۵ میلیون تومان گران شده است. سراتو هم به قیمت ۸۰ میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز ۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این دو خودرو به ترتیب هشت و ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته‌اند. همچنین تویوتا اوریون نیز ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم ۹۰ میلیونی شده است.
در بین خودروهای داخلی نیز برخی اعضای خانواده پژو باز هم این هفته گران شدند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به افزایش قیمت پنج میلیون تومانی خود، ۳۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
در بین دیگر مدل‌های ۲۰۶، تیپ ۶ نیز رشد قیمتی چهار میلیونی داشت، به نحوی که هم‌اکنون ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو ۲۰۶ نیز خبر می‌رسد که آنها هم با افزایش قیمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر ۲۰۶ مدل V8 قیمتی برابر با ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند.
همچنین مدل V9 نیز که اتومات به حساب می‌آید و گران‌ترین مدل ۲۰۶ است، هم‌اکنون ۴۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع نشان می‌دهد V9 سه میلیون تومان رشد قیمت داشته است. در کنار افزایش قیمت برخی مدل‌های ۲۰۶، پژو ۲۰۷ هم افزایش قیمت را تجربه کرد و چهار میلیون تومان گران شد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون ۲۰۷ اتومات قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان دارد، حال آنکه هفته گذشته چهار میلیون تومان ارزان شده بود. در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو ۴۰۵ دوگانه سوز قیمتی برابر با ۲۱ میلیون تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد ۴۰۵ نتوانسته ثباتی نسبی در قیمت داشته باشد. این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل سال آن به ۳۰ میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز آن نیز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. پارس نیز افزایش قیمتی چند میلیونی طی هفته جاری داشته است.
در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE با قیمتی معادل ۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رود و مدل EF7 هم ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. این دو مدل از سمند به ترتیب چهار و دو میلیون تومان رشد قیمت داشته‌اند.
اما به سراغ تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گرندویتارا برویم، خودرویی که ۹۵ میلیون تومان در مدل فول خود قیمت دارد و کلاس ۵ آن نیز ۸۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان باز هم گران شد. این خودرو هم‌اکنون ۵۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی مگان طی هفته جاری حکایت دارد.
ماکسیما هم در این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و هفت میلیون تومان گران شد. این خودرو در حال حاضر ۸۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به گفته فعالان بازار، پراید ۱۱۱ نیز هم‌اکنون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل ۱۳۲ آن نیز ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رود. تندر-۹۰ نیز ظاهرا به مرز ۲۶ میلیون تومان رسیده است.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.