صعود کیا در بازار با کراس جی‌تی

۲۳ام بهمن ،

صعود کیا در بازار با کراس جی‌تی

 

در حالی که خودروسازان لوکس آلمانی با‌ مدل‌های تازه نفوذ خود را در بازار خودروهای کوچک گسترش می‌دهند، کیا و هیوندای در حال بررسی عرضه مدل‌های بزرگ و لوکس بیشترند. رونمایی از کانسپت «کراس جی‌تی» در نمایشگاه شیکاگو نشانی تازه از برنامه تازه خودروسازان کره‌ای است.

کراس جی‌تی میوه‌ای دیگر از نهالی است که پیتر شریر، در سال ۲۰۰۶ به عنوان طراح ارشد کیا کاشت. او اکنون به عنوان مدیر این کارخانه کره‌ای و مدیر طراحی کیا و هیوندای از ثمره تغییراتی که در خودروهای کیا ایجاد کرده حداکثر استفاده را می‌کند.

تلاش کیا برای حضور در بخش لوکس‌تر بازار دوسال پیش با نمایش کانسپت جی‌تی آغاز شد.  جی‌تی سدانی دیفرانسیل عقب بود که شریر می‌خواهد بر مبنای آن خودروی لوکس بعدی کیا ساخته شود. شریر می‌گوید «کانسپت کراس جی‌تی با ارتفاع بلندش و جای بار بزرگش فرصتی برای ما است تا مدل جی‌تی را در کلاس شاسی‌بلند تصور کنیم.»

صعود کیا در بازار با کراس جی‌تی

کراس جی‌تی از کیا سورنتو، شاسی بلند بزرگ کنونی کیا، بزرگ‌تر است و بیشتر از این خودرو به چشم می‌آید. این کانسپت در استودیوی کیا در کالیفرنیا و بر روی شاسی هیوندای جنسیس، سدان لوکس هیوندای ساخته شده است. طول ماشین ۴۸۹۷ میلی‌متر است که ۲۱۳ میلی‌متر بیشتر از سورنتو است. فاصله بین دو محور ماشین هم ۳۰۹۹ میلی‌متر است که ۳۹۹ میلی‌متر بیشتر از سورنتو است.

نیروی محرکه ماشین هیبرید و ترکیبی از یک موتور شش سیلندر ۳.۸ لیتری و یک موتور الکتریکی است که بین موتور بنزینی و جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک قرار گرفته است.

داخل خودرو برای پنج سرنشین جا دارد. داخل ماشین با چوب و مواد بازیافتی تزیین شده و صندلی‌ها چرمی است. بر روی داشبورد نمایشگری هشت اینچی قرار دارد که سیستم صوتی، راهیاب ماهواره‌ای و تهویه مطبوع از طریق آن کنترل می‌شود.

هدف کیا گرفتن سهمی از بازار شاسی‌بلندهای لوکس در آمریکا و چین است. بازاری که  خودروسازان آلمانی برای تصاحب آن سرمایه‌گذاری بسیاری کرده‌اند. تا چند سال پیش نام کیا با خودروهایی  همراه بود که به جز قیمت ارزان حرف بیشتری دربارهٔ آن‌ها گفته نمی‌شد، اما امروز کیا آنقدر اعتماد به نفس دارد پیدا کرده که خود را رقیب مارک‌های لوکس ببیند.

برچسب ها : نمایشگاه شیکاگو ۲۰۲۲ | کیا | کراس جی‌تی | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۲/۱۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.