صفار هرندی: کلید اصلی شکل گیری فتنه ۷۸ و ۸۸ توسل به جریان های ضد نظام بود

به گزارش خبرنگار مهر، در برنامه تلویزیونی دیروز امروز فردا که شب گذشته با حضور محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی فرمانده سپاه برگزار شد، محمد حسین صفار هرندی نیز به عنوان مهمان تلفنی در این برنامه حضور یافت.

 صفار هرندی در مورد عناصر تشکیل دهنده جریانات فتنه با بیان اینکه سه گروه یا دسته در پس و پیش این جریان نقش داشتند گفت: دسته اول پشت صحنه فتنه های اخیر جریان معاند بودند که از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز با نظام سازش نداشتند که در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به دسته دوم گفت: این افراد در برهه ای از انقلاب همراه نظام بودند و به مرور انگیزه های خود را برای همراهی با نظام از دست دادند و دسته سوم کسانی هستند که در بحبوحه حوادث به دلیل جوزدگی یا داشتن اعتراض های کوچک ناخودآگاه پایشان به میدان فتنه کشیده شد.

 

صفار هرندی با بیان اینکه گروه های حاضر در معرکه در این سه دسته بندی می گنجند گفت: در این سه دهه انقلاب شاهدیم که گروه هایی از بخش سوم به دوم و از دوم به اول منتقل شدند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به کلید علت اصلی شکل گیری فتنه ، گفت: هر جا جریانات وابسته به انقلاب و نظام برای گرفتن قدرت به جریان ضد انقلاب و جریان های بیرونی متوسل شدند؛ در این فرآیند مدیریت اصلی از آنان گرفته شده و کارگردانان اصلی دشمنان خارجی شده اند و یک فتنه رخ داده است.

 

هرندی خاطر نشان کرد: بنابراین هرگاه تعاملی بین نیروهای انقلاب با دشمنان خارجی نظام صورت بگیرد فتنه ایجاد می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.