صفحات لمسی که با آن می‌توانید کلیدهای کیبورد را لمس می‌کنید

به لطف صفحه نمایش لامسه‌ای جدید، این دسته افراد می‌توانند هم صفحه نمایش لمسی داشته باشند و هم دکمه‌های فیزیکی را لمس کنند. این صفحه نمایش که توسط شرکت کالیفرنیایی Tactus طراحی شده، از یک لایه نازک مایع تشکیل شده که تغییر شکل پیدا کرده و خود را به شکل دکمه‌های مجازی کیبورد برجسته کرده و دقیقا هم‌اندازه آن دکمه‌ها می‌شود.

در واقع، این صفحه خود را شبیه یک کیبورد معمولی می‌کند، اما زمانی که دیگر نیازی به آن نباشد، به حالت اولیه‌اش برمی‌گردد. شرکت Tactus این صفحه نمایش لمسی را روی یک تبلت مبتنی بر آندرویید جاسازی کرد و در کنفرانس «هفته صفحه‌ نمایش‌ها» در بوستون به معرض نمایش گذاشت. سایت Verge گزارش داد که این دکمه‌ها باید با یک الگوی از پیش تعیین شده، همانند کیبورد QWERTY ردیف شوند، اما Tactus امیدوار است که فناوری را طراحی کند که انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد و حتی اپلیکیشن‌ها هم بتوانند دکمه‌های خاص خود را روی این صفحه به صورت برجسته ایجاد کنند.
این نخستین بار نیست که صفحه نمایش‌های لامسه‌ای طراحی می‌شود. قبلا هم مایکروسافت و نوکیا سعی کرده‌اند که چنین فناوری را بسازند، اما هیچ کدام از آنها به عنوان محصولات مصرفی در بازار عرضه نشده‌اند. Tactus ادعا می‌کند که تا سال آینده شاهد حضور تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمندی در بازار خواهید بود که به صفحه‌ نمایش‌ لامسه‌ای مجهز هستند. این شرکت حتی امیدوار است که این فناوری را به داشبوردهای خودروها و سیستم‌های کنترل صنعتی نیز وارد کند.
newscientist  / نسترن صائبی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.