صفحه نمایشگری برای تصاویر سه بعدی منفجر می‌شود!!/عکس

نمونه اولیه یک صفحه نمایشگر انفجاری، هفته گذشته در کنفرانس SIGGRAPH و نمایشگاه تکنیک‌های تعاملی و گرافیک رایانه‌یی در لس آنجلس رونمایی شد.

 

Display.new

 

این نمایشگر موسوم به SplashDisplay قابل لمس در تاریکی بوده و به اسباب‌بازی آینده در حال انفجار به نام Lite-Brite شباهت دارد.

 

این اسباب بازی امکان خلق طرح‌های درخشان را به کاربر می‌دهد. یاسوشی ماتوبا از دانشگاه الکترو-ارتباطات ژاپن رهبری تیم طراح این فناوری را بر عهده داشت.

 

وی در کنفرانس لس آنجلس هدف از این سامانه را نمایش تصویر در هوا عنوان کرد. نمایشگر جدید که از قطعات خودرو ساخته شده و حاصل تخیل محض است، یک تخت خواب کوچک دارای مهره‌های حبابی ریز است.

 

در این سیستم یک دمنده از اسپیکر، انفجار هوا را صورت می‌دهد و مهره‌های سه بعدی را در الگوهای مدور به سمت آسمان می‌فرستد.

 

پروژکتورهای واقع در قسمت فوقانی و جلویی، این مهره‌‌های سفید رنگ را با رنگ‌های گوناگون برجسته‌سازی کرده و به فرایند پاشیده شدن آن‌ها کمک می‌کند.

 

کاربران می‌توانند به طور مستقیم با مهره‌های در حال پرواز سه بعدی تعامل برقرار می‌کنند. در صورتی که مهره‌ها ثابت باشند، نمایشگر به یک صفحه ثابت تبدیل می‌شود.

 

با این حال مهره‌های اوج‌گیرنده می‌توانند تا ارتفاع نسبتاً بالایی پرواز کرده و هنگام سقوط اثر آتش‌بازی را خلق کنند.

 

برای دستیابی به اثر انتشار و پاشیده شدن، تیم طراح از یک موتور استفاده کرده که پنجره‌‌های الکتریکی را در خودروها به کار می‌اندازد.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.