صفحه نمایش آی فن ها به ۶ اینچ می رسد

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

براساس گزارشهای غیر رسمی تازه دربارهٔ شرکت اپل، این شرکت بزرگ فناوری در حال آزمایش آی فنهایی با صفحه نمایش ۶ اینچی بوده به این معنا که طرفداران این نوع تلفنهای هوشمند تا چندی دیگر شاهد عرضه یک فبلت توسط اپل خواهند بود.

براساس گزارشهای انتشار یافته توسط وال استریت جرنال اپل در نظر دارد صفحه نمایش آی فنهای خود را تا بزرگای ۶ اینچ افزایش دهد که این اندازه ۲ اینچ بزرگتر از مدلهای کنونی در بازار است.

منابع مطلع اعلام کرده اند که این دستگاه ها که در حال آزمایش می باشند، صفحه نمایش آنها بین ۴٫۸ تا ۶ اینچ بوده و در میان محصولاتی که انتظار می رود در ماه جاری میلادی معرفی شوند، قرار نخواهند داشت.

اپل در تولید ۵ نسل اول از آی فنهای خود صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی در نظر گرفته بود اما در آی فن ۵ صفحه نمایش را به ۴ اینچ رساند و وضوح تصویر آن را سه برابر افزایش داد، اقدامی که سبب شد توسعه دهندگان نرم افزارهای قدیمی را به روز کرده و برای انواع صفحه نمایش تازه عرضه کنند.

این گزارش تأیید نشده، تازهترین گزارش در مجموعه ای است که محوریت آن را تولید دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ توسط شرکت اپل تشکیل می دهد. پیش از این گزارشی دربارهٔ آزمایش یک آی پد ۱۳ اینچی و آی فنهایی با صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی انتشار یافته بود.

۸۰ درصد از اشخاصی که در یک نظر سنجی اینترنتی شرکت کرده، اظهار داشتند که خواستار صفحه نمایش بزرگتر از چیزی است که در آی فن ۵ قابل دسترس است. این دیدگاه در شرایطی صورت می گیرد که بسیاری از دستگاه ها تازه با سیستم عامل اندروید دارای صفحه نمایش بزرگتر از ۵ اینچ است و اخیراً بسیاری از شرکتهای سازنده تلفنهای هوشمند با سیستم عامل اندروید به سمت صفحه نمایشهای ۶ اینچی حرکت کرده اند.

براساس گزارش تازه پایگاه بین المللی داده ها (IDC) قسمت اعظم فروش به مدلهای بین ۵ تا ۷ اینچ اختصاص داد که حتی از فروش رایانه ها و تبلتها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ پیشی  گرفته اند، به این معنا که اکثر کاربران این نوع فبلتها را به جای دستگاه های رایانه ای سنتی خود خریداری می کنند.

این گزارش در شرایطی انتشار یافته است که انتظار می رود اپل ظرف روزهای آینده آی فن ۵S و ۵C را معرفی کند. ۵S نسخه به روز شده آی فن ۵ است و ۵C مدل ارزان قیمت آن است که از پلاستیک ساخته شده و در چندین رنگ روشن عرضه می گردد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.