صفحه نمایش LG Optimus G بهتر است یا محصولات سامسونگ که از AMOLED استفاده می‌کنند؟

کمپانی‌های هم وطن LG و Samsung هم گاهی علیه محصولات و تکنولوژی‌های رقیب خود حرف‌هایی می‌زنند و تبلیغاتی می کنند. مثلاً تکنولوژی AMOLED که در صفحه نمایش محصولات مختلف سامسونگ به کار رفته را در نظر بگیرید، LG ادعا کرده که تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش Optimus G بهتر از آن است.

LG می‌گوید صفحه‌نمایشی که از نوع True HD IPS+ باشد نسبت به AMOLED نازکتر، روشن‌تر و همچنین کم‌مصرف‌تر است! True HD IPS+ بر اساس LCD ساخته می‌شود و نه OLED و LG با این ادعا محصول رده اول بازار یعنی Galaxy S III را نیز هدف قرار داده است.

در تصویر فوق هم شاهد هستید که گوشی سمت چپ درست شبیه به GS III است و به هر حال سامسونگ است که در استفاده از AMOLED پیشرو است و منظور LG نیز به احتمال قوی ، پرچم دار اندروئیدی های کمپانی هم‌وطنش می‌باشد.

بنابر ادعای LG یک صفحه نمایش با چگالی ۳۲۰ پیکسل در اینچ که از نوع True HD IPS+ است، تصویری با شفافیت ۱٫۶ برابر بیشتر نسبت به یک صفحه نمایش AMOLED ارائه می‌کند. بنابراین برای خواندن محتوای صفحات وب و کتاب‌های الکترونیکی عالی است. نکته‌ی دیگر بازدهی بیشتر و مصرف انرژی کمتر در زمانی است که صفحه رنگ سفید را نشان می‌دهد. به نمودار فوق توجه کنید، اگر رنگ سفید خالص در گوشی نمایش داده شود، مصرف انرژی AMOLED چیزی در حدود ۴ برابر است! در نهایت ضخامت صفحه نمایش است که ۲۷ درصد کمتر است.

تلاش LG برای متمایز کردن Optimus G به صفحه نمایش و سخت‌افزار داخلی محدود نشده بلکه در ۱۵ ماه تحقیق و توسعه در مورد این گوشی، طرحی به نام بازتاب کریستالی ثبت کرده که باعث می‌شود سطح پشت گوشی با یک طرح ۳ بعدی و پلاریزه در تاریکی به زیبایی بدرخشد.

منتظر رونمایی این گوشی جالب در پایان ماه سپتامبر که نیمی از آن باقی مانده باشید.

منبع: slashgear

مطالب مرتبط

  • بررسی گوشی LG Optimus 4X HD P880
  • IFA: گوشی فلزی سامسونگ ATIV S 4.8 با سیستم عامل Windows Phone 8
  • تبلت ۶ اینچی Toshiba با رزولوشن فوق العاده بالای ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، بالاترین چگالی پیکسل را دارد
  • دو گوشی LG Optimus EX و Samsung E120L در کره جنوبی روانه ی بازار شدند
  • پوشش خبری نمایشگاه محصولات الکترونیکی IFA 2012 در گویا آی تی: فهرست اخبار و محصولات
تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. kiyarash:

    samsung hamishe az Lg behtar bode va khahad bod ino man kamel behesh residam ke faghat samsung

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.