صف فروش و نبود خریدار برای سکه آتی/احتمال بازگشایی موقعیت خرید

چکیده: بازار آتی سکه امروز نیز ۵ درصد کاهش یافت و با توجه به تشکیل صف فروش، تنها برای سکه آتی آبان ماه در حجم کم معامله انجام می‌شود،همچنین قول‌های در خصوص بازگشایی موقعیت‌های جدید خرید از سوی بورس داده شده که هنوز قطعی نیست.

بازار آتی سکه برای چهارمین بار طی هفته جاری ۵ درصد افت خود را در دقایق نخست معاملات ثبت کرد و این آمار نشان می دهد از ابتدی هفته تا امروز ۲۰ درصد قیمت‌ها در کلیه قرارداد‌ها کاهش یافته است.

بر این اساس، پس از شروع معاملات در ساعت ۱۲:۳۰ بازار صف فروش است و تنها در قرارداد آبان ماه معامله انجام می‌شود. برای سکه آذر و دی ماه نیز به دلیل اینکه خریدار جدید امکان ورود ندارد، افرادی که از قبل موقعیت خرید دارند نیز با پیش بینی کاهش قیمت در روز های آینده، اقدام به خرید نمی‌کنند، بنابراین هیچ معامله در این دو ماه انجام نمی‌شود. همچنین علاوه بر اینکه قیمت سکه در بازار آتی کاهشی است، سکه در بازار نقد نیز به یک میلیون و  ۲۴۰ هزار تومان کاهش یافته است.

مهدی ابریشمی در گفت‌وگوبا خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص وضعیت فعلی بازار آتی سکه اظهار داشت: ‌قول‌هایی مبنی بر باز شدن موقعیت خرید با اعمال محدودیت‌هایی داده شده ولی هنوز زمان آن مشخص نشده است.

همچنین، همیشه ۴ نماد معاملاتی باز در قرارداد‌های آتی وجود داشت ولی با بسته شدن سکه مهر ماه هنوز نماد جدید باز نشده است و دلیل عدم بازگشایی نماد جدید نیز مشخص نیست.

وی ادامه داد:‌ در بازار آتی قیمت‌ها منفی است و صف فروش تشکیل شده است، بنابراین با توجه به اینکه خریداران پیش‌بینی می‌کنند با توجه به حمایت بورس از فروش و عدم اجازه خرید فزاینده، قیمت‌ها کاهشی است، بنابراین از خرید دست نگه داشتند‌اند. امروز در اتاق مبادلات ارزی به جای یورو ارز‌های معادل داده می‌شد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.