صلاحمند: سازنده برنامه مذهبی باید معتقد باشد

دوشنبه ۲ مرداد – ۰۴:۴۷:۳۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

ماه رمضان و برنامه‌سازی؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- یک کارگردان اعتقاد به مفاهیم و شعائر مذهبی را یکی از ویژگی‌های کارگردانی دانست که پشت دوربین یک برنامه مذهبی قرار می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری ممتاز، حمیدرضا صلاحمند درباره استانداردهای مجموعه های مناسبتی ماه رمضان گفت: اولین ویژگی یک سریال یا مجموعه مناسبتی کشش و جذابیت دراماتیک آن است. سریالی که برای ماه رمضان آماده می‌شود باید بتواند مردم را وادار کند ۳۰ شب، هر شب در یک زمان خاص پای تلویزیون بنشینند.
صلاحمند ادامه داد: قصه باید آنقدر جذاب باشد که مردم آن را مشتاقانه دنبال کنند. مجموعه‌ها باید یک هدف غایی برای خود در نظر بگیرند و بعد از کشمکش‌های دراماتیکی به یک نقطه اوج در روایت خود برسند. معمولا این قصه‌ها سرهم بندی می‌شود.
کارگردان «بچه‌ها نگاه می‌کنند» افزود: برای اینکه مجموعه‌های ماه رمضان بار معنوی خود را به مخاطب انتقال دهد و مردم محتوای معنوی آنها را باور کنند همه عوامل این مجموعه‌ها از نویسنده تا عوامل دیگر خودشان معنویت قصه را با جان و دل درک کرده باشند.
این کارگردان گفت: باورپذیری از عمق قصه می‌آید. اگر همه عوامل خودشان با معنویت حاکم بر قصه درگیر شده باشند، اثر نیز همین تإثیرگذاری را بر مخاطب دارد، پیشنهاد می‌کنم در کنار عوامل سریال‌های مناسبتی مشاوران متعددی در هر زمینه حضور داشته باشند. مثلا کارشناسان مذهبی، کارشناسان هنری که بتوانند به تأثیرگذاری بیشتر درام کمک کنند.
وی ادامه داد: گاهی اوقات تنها مشاور مذهبی گروه را همراهی می‌کند. در حالی که برای یک مجموعه مناسبتی که فقط قرار است ۳۰ شب با مردم همراه باشد و تأثیر ماندگار مذهبی هم روی آنها داشته باشد بیش از اینها باید حرفه‌ای برخورد کرد.
حمیدرضا صلاحمند گفت: اشراف نویسنده و کارگردان به سرچشمه‌های ادبی و دینی فرهنگ ایرانی می‌تواند در ساخت سریال‌های ماه رمضان تأثیرگذار باشد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۳۱۶۴۷۳۷۷۱۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.