صلاحی:کارایی ادارات بیش از پیش کاهش خواهد یافت

۴ شهریور – ۰۶:۱۱:۴۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به مصوبه اخیر هیات دولت در مورد کاهش ساعت کاری هفتگی زنان دارای فرزند زیر ۷ سال و معلول از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت گفت: این موضوع شاید از نظر خانوادگی پیامدهای خوبی داشته باشد اما موجب کاهش ساعت کار مفید کارمندان دولت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، عباس صلاحی اظهار داشت: کاهش ساعت کاری هفتگی زنان دارای فرزند زیر ۷ سال و معلول از لحاظ عاطفی و خانوادگی نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت زیرا حضور بیشتر این بانوان در کنار فرزندان خود ضرورت بسیاری دارد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که کارآیی سیستم اداری و کارمندان دولت بسیار پایین است، تصریح کرد: کاهش ساعت کاری این دسته از بانوان موجب افت ساعت کاری مفید در ادارات می‌شود و حتی رسیدگی به کار ارباب رجوع را با مشکلاتی مواجه می‌کند.
وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از کارمندان زن دارای فرزند زیر ۷ سال و معلول هستند، عنوان کرد: این بانوان دارای مسئولیت‌هایی در قبال فرزندان خود هستند اما مسئولیت این افراد در قبال جامعه نیز نباید کم اهمیت انگاشته شود.
صلاحی در ادامه افزود: هر فردی در قبال مسئولیتی که می‌پذیرد باید از تعهد لازمه برخوردار بوده و وظایف خود را به درستی انجام دهد که این موضوع شامل تمام کارمندان دولت می‌شود.
این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: کاهش ساعت کاری هفتگی برخی از کارمندان زن نباید موجب کم‌کاری در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مد نظر قرار دادن بازده کاری نهادها و سازمان‌های دولتی گفت: برای جلوگیری از کم‌کاری در نهادهای دولتی باید نیروهای جایگزین در نظر گرفته شود اما به نظر می‌رسد با محدودیت‌های استخدامی و سخت‌گیری‌های موجود برای عقد قرارداد با نیروهای شرکتی، این موضوع غیر ممکن باشد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۵۱۸۱۱۴۵۴۸۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.