صلاحیت ۹۰ تا ۹۵ در کاندیدا‌ها تایید شده است

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: صلاحیت ۹۰ تا ۹۵ در کاندیدا‌ها تایید شده است.
محمد جواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: بر این اساس هیات‌های نظارت در سراسر کشور روز گذشته بررسی صلاحیت تایید شدگان هیات‌های اجرایی را به اتمام رساندند و اسامی برای ابلاغ به داوطلبان به فرمانداری‌ها اعلام شده است. بر این اساس می‌توان گفت که ۹۰ تا ۹۵ درصد کاندیدا‌ها تایید صلاحیت شده‌اند.

کولیوند ادامه داد: در حال حاضر آن دسته از نامزد‌هایی که صلاحیت‌شان در هیات‌های اجرایی رد شده است اگر در بخش باشند مستقیم در هیات‌های نظارت شهرستان و اگر در شهر باشند مستقیم به هیات‌های عالی نظارت استان صلاحیت ‌مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اکنون این روال در حال بررسی است و این افراد تا سه خرداد فرصت شکایت دارند و چهار خرداد اسامی کاندیدا‌هایی که صلاحیت‌شان در هیات‌های اجرای رد شد و لی در هیات‌های نظارت تایید شد از طریق فرمانداری و بخش‌داری‌ها به آنها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: از زمان چهارم خرداد تکلیف فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تقریبا روشن می‌شود و آنها لیست تایید شدگان صلاحیت را برای عموم چاپ می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر کسانی که صلاحیت‌شان در هیات‌های نظارت استان رد شده باشد می‌توانند مجددا به هیات‌های نظارت برای بررسی اعتراضشان شکایت کنند در این مرحله هیات‌ مرکزی نظارت مدارک را مورد بررسی قرار می‌دهد و حتی ممکن است از خود افراد برای ارائه توضیحات نیز دعوت کند.

وی در پایان در مورد اسامی تایید صلاحیت شدگان کاندیدا‌ها انتخابات شورای شهر تهران گفت: ‌شب گذشته اسامی به فرماندرای‌ها داده شده است که طبیعتا این اسامی در سایت فرماندری‌ها همچون فرماندرای تهران می‌آید در واقع از امروز تایید شدگان صلاحیت متوجه می‌شوند که چه وضعیتی دارند.

[del.icio.us] [Facebook] [Google] [Technorati] [Twitter] [Yahoo!] [Email]

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.