صله رحم در کلام پیامبر(ص)

۲۹م اسفند ،

هر که نزد خویشاوندى رود و با خود و مالش با او صله رحم کند ،خداى عز و جل به او اجر صد شهید دهد ، هر گامى که بر می دارد چهل هزار حسنه دارد و چهل هزار گناهش محو می گردد و چهل هزار درجه بالا رود و گویا صد سال خدا را عبادت کرده است.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، محمد امین زمانی در تازهترین نوشته خود از وبلاگ صاعقه اینگونه آورده است:

* رسول خدا (ص) فرمود : هر که نزد خویشاوندى رود و با خود و مالش با او صله رحم کند ،خداى عز و جل به او اجر صد شهید دهد ، هر گامى که بر می دارد چهل هزار حسنه دارد و چهل هزار گناهش محو می گردد و چهل هزار درجه بالا رود و گویا صد سال خدا را عبادت کرده است.

* نقل است که ابوذر گفت : پیامبر صلّى اللَّه علیه و آله و سلم مرا به هفت چیز پیشنهاد نمودند؛ دوستى با تهیدستان، دورى از ثروتمندان، صله رحم، اینکه سخن غیر حق بر زبان نیاورم، از ملامت دیگران در انجام فرمان الهى نترسم، به زیر دستان خود نگاه کنم، به بالاتر از خود توجهى نکنم (وضع زندگى تهیدستان را ببینم نه ثروتمندان را) سبحان اللَّه و لا اله الا اللَّه و اللَّه اکبر و لا حول و لا قوه الا باللَّه العلى العظیم، بسیار بگویم، که باقیات صالحات همین ها می باشند.

* پیامبر‌(ص) همچنین در روایت دیگری فرمود: فریب نماز و روزه اشخاص را نخورید، زیرا گاهى اشخاص به آن عادت مى‏کنند و مى‏ترسند آن را ترک کنند بلکه آنها را به راستگویى و امانتدارى و انجام صله رحم و نیکى به برادران، بیازمایید.

* رسول خدا (ص) فرمود: صله رحم کنید گر چه به یک شربت آب باشد و بهتر از آن خوددارى از آزار دیگران است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.