صلیب سرخ خواستار کمک رسانی به مردم حمص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه در تلاش هستند تا مردمی را که بواسطه‌ درگیری‌های جاری در مناطق مختلف شهر حمص درمحاصره قرار گرفته اند خارج کرده و به آنان کمک‌رسانی کنند.

“بئاتریس مژوان‌روگو” رئیس عملیات خاور نزدیک و میانه‌ کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید: بیش از ۱۰ روز است که مبارزات در مناطق مختلف شهر حمص، بین ارتش سوریه و گروه‌های مخالف مسلح در جریان است. صدها غیرنظامی در شهر حمص گیرافتاده‌اند و به خاطر درگیری‌ها نمی‌توانند آ‌نجا را ترک کنند و در مناطق امن‌تری پناه‌ ببرند.

 

به گفته وی برای کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه ضروری است که به افرادی که نیازمند دریافت کمک‌های حیاتی هستند، دسترسی فوری و بدون تأخیر داشته باشند.

 

بر این اساس کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در تاریخ ۳۰ خرداد از مقامات سوریه و گروه‌های مخالف دیگر آتش‌بس موقت در مبارزات را درخواست نموده‌است.

 

مژوان‌روگو می افزاید: اولویت ما و جمعیت هلال احمر سوریه آن است که ابتدا مجروحان و بیماران را خارج نموده و آن‌ها را به مناطق امن‌تری منتقل نماییم که در آن‌جا بتوانند مورد مداوا قرار گیرند. ما همچنین می‌خواهیم تا غیرنظامیانی را که نتوانسته‌اند از مناطق درگیری بگریزند خارج نموده و کمک‌های ضروری و پزشکی موردنیاز را به دفتر شعبه‌ جمعیت هلال احمر سوریه برسانیم.

 

براساس حقوق بین‌المللی بشردوستانه مجروحان و بیماران باید تا سرحد امکان و با کمترین تاخیر، مراقبت‌های پزشکی و توجه موردنیاز را دریافت نمایند و لازم است تا تمامی تمهیدات ممکن به منظور تسهیل خروج آن‌ها از منطقه‌ درگیری انجام گیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.