صمد صدر را از استقلال می‌گیرد؟

۱۳م اسفند ،

 به گزارش خبرگزاری فارس، سه دیدار پایانی هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز دوشنبه برگزار می‌شود. استقلال، تراکتورسازی و سپاهان سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در این روز کورس دیدنی و مهیج خود را برای قهرمانی در لیگ برتر ادامه می‌دهند. روز دوشنبه ممکن است صدرنشین لیگ برتر تغییر کند. نگاهی به این سه بازی می‌اندازیم؛

گهر دورود – سپاهان اصفهان؛ ۳ امتیاز برای قهرمانی یا بقا؟

گهر دورود تیم هفدهم جدول برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد بنابراین سپاهان نباید تصور کند بازی ساده‌ای پیش رو دارد. زردپوشان اصفهانی اگر سه امتیاز این بازی را نگیرند از کورس قهرمانی عقب می‌مانند. گهر دورود هم اگر پیروز نشود شرایطش برای بقا در لیگ سخت می‌شود. مساوی به ضرر هر دو تیم است. دو تیم برد می‌خواهند، یکی برای بقا و دیگری برای ماندن در کورس قهرمانی به سه امتیاز نیاز دارد.

روی کاغذ شانس سپاهان بیشتر از گهر است اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. با این حال سپاهان که در آسیا نتیجه خوبی گرفته، با روحیه و پر انرژی به شهر با فرهنگ‌های فوتبال می‌رود.

تراکتورسازی – نفت تهران؛ تراکتور نفتی صدرنشین می‌شود؟

نمایش مقتدرانه تراکتورسازی مقابل الجزیره امارات در لیگ قهرمانان، آسیا را حیرت‌زده کرد، به خصوص تماشاگران دو آتشه تبریزی که ۹۰ دقیقه تمام تراکتورسازی ایران را تشویق کردند. هرچند بعید است در بازی با نفت ۷۰ هزار تماشاگر آن هم در روز دوشنبه به ورزشگاه بروند اما هواداران تراکتورسازی یار دوازدهم این تیم می باشند و تعدادشان مهم نیست.

نفت تهران هم که برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ تلاش می‌کند تیم از پیش بازنده‌ای نیست. تمام استقلالی‌ها این‌بار حامی نفت تهران می باشند و امیدوارند که نفت تهران بتواند از تراکتورسازی امتیاز بگیرد تا خیال آنها در صدر جدول راحت شود. یک‌بار پرسپولیس تیم سپاهان را به سود استقلال شکست داد و اکنون هم ممکن است این اتفاق از سوی تیم نفت رقم بخورد. تراکتورسازی اگر پیروز شود در صورت شکست استقلال در قم می‌تواند بعد از مدت‌ها به صدر جدول برسد.

صبای قم – استقلال؛ صمد صدر را از استقلال می‌گیرد؟

این بازی به نوعی دیدار خانوادگی محسوب می‌شود. کادر فنی صبا  از استقلالی‌های قدیمی می باشند و به خوبی با تفکرات فوتبال قلعه‌نویی آشنا می باشند. صمد مرفاوی مدت‌ها دستیار قلعه‌نویی بوده و رویارویی این دو نفر را می‌توان نبرد تاکتیکی شاگرد و استاد دانست. مرفاوی تلاش می‌کند تیمش را در لیگ برتر به جایگاه خوبی برساند و اگر بتواند استقلال را شکست بدهد جانشین راه‌آهن در رده هشتم خواهد شد و اگر تیم مرفاوی بازنده شود، یازدهم باقی‌ می‌ماند اما استقلال اگر به صبا امتیاز بدهد کارش در روزهای آینده لیگ سخت‌ می‌شود. هرچند مساوی هم این تیم را در صدر نگه می‌دارد اما باخت در این دیدار ممکن است استقلال را از صدرنشینی دور کند. آبی‌ها در این مسابقه سه بازیکن اصلی و ثابت خود را ندارند. جواد نکونام، فرزاد حاتمی و سیاوش اکبرپور به دلیل محرومیت در این دیدار غایبند. شاید ایمان موسوی هم به دلیل مصدومیت نتواند در این بازی آبی‌پوشان را همراهی کند بنابراین استقلال روز دشواری را در قم پیش رو دارد.

دوشنبه کورس سه قطب رنگین فوتبال ایران برای قهرمانی جذابیت‌های لیگ برتر را افزایش خواهد داد، جایی که آبی‌پوشان استقلال، قرمزپوشان تراکتورسازی و زردپوشان اصفهانی با یکدیگر کورس می‌گذارند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.