صنایع دستی ایران از نظر تنوع رتبه نخست جهان را دارد

محمدحسن صالحی مرام عصر روز پنج شنبه در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم در تبریز اظهارکرد: ۱۱۶ اثر از آثار هنرمندان کشور نشان مرغوبیت یونسکو را دریافت کرده اند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی امسال را به عنوان سال طلایی صنایع دستی نامگذاری کرده و امیدواریم شاهد توسعه این صنایع در سالجاری باشیم.

صالحی مرام اظهارکرد: افتخار دولت جمهوری اسلامی این است که آموزش صنایع دستی رایگان بوده و امکان فراگیری آن برای عموم میسر است.

وی ادامه داد: خصوصی ترین بخش موجود در اقتصاد کشور صنایع دستی است که از سال های دیرین تمام اجزای آن در دست مردم بوده است.

صالحی مرام گفت: در مدیریت نوین، اقتصادی رو به حرکت است که در دست بخش خصوصی بوده، امکان آموزش رایگان برای عموم وجود داشته و نقش زنان و خانواده در آن پررنگ باشد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام این شرایط در حوزه صنایع دستی کشور فراهم است.

وی یادآورشد: رییس جمهوری در نمایشگاه صنایع دستی تهران وعده اختصاص یک پنجم تسهیلات صندوق توسعه ملی که معادل پنج هزار میلیارد ریال را با کارمزد چهار درصد برای توسعه صنایع دستی در اختیار هنرمندان این حوزه قرار می دهد.

صالحی مرام همچنین از ایجاد بازارچه های صنایع دستی به منظور آشتی دادن خانواده های ایرانی با صنایع دستی در سراسر کشور خبر داد.

وی از رسانه ها خواست در زمینه فرهنگ سازی برای استفاده از صنایع دستی در زندگی روزمره مردم تلاش کنند.

صالحی مرام اظهارکرد: در راستای معرفی صنایع دستی کشور در خارج از مرزها بیش از ۵۰ نمایشگاه و گالری دایمی در کشورهای هدف ایجاد خواهیم کرد.

وی اظهارامیدواری کرد: در چند سال آینده شاهد آن باشیم که بالاترین اقلام صادراتی کشور به صنایع دستی اختصاص یابد.

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم با حضور ۳۰۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی از ۳۱ استان و هفت کشور تا پنجم تیرماه جاری از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تبریز دایر است.

۸۱۲۰/۵۸۷/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۸۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.