صندوق بین المللی پول خواستار تشدید سیاست های پولی در آسیا شد

تهران / واحد مرکزی خبر/ اقتصادی /۰۲/۰۸
صندوق بین المللی پول روز جمعه اعلام کرد در صورت افزایش فشارهای اقتصادی، آسیا نیز باید خود را برای تشدید سیاست های پولی آماده کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کوالالامپور، صندوق بین المللی پول در گزارش مربوط به چشم انداز اقتصادی جهان که اوایل این ماه منتشر شد، اعلام کرد دورنمای رشد اقتصادی در آسیا مبهم است اما افزایش تقاضای داخلی و انعطاف پذیری بخش مالی از بروز مشکلات شدید در آسیا جلوگیری بعمل خواهد آورد.
گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی در سال دو هزار و دوازده میلادی که از سوی صندوق بین المللی پول منتشر شده است،‌ نشان می دهد رکود اقتصادی در اروپا و بحران خاورمیانه،‌ به بازارهای صادارت در آسیا نیز آسیب وارد کرده است.
این گزارش همچنین حاکی از آن است انعطاف پذیری تقاضای داخلی در چین و توانایی بانکهای آسیایی برای پر کردن شکاف نقدینگی حاصل از وام ها در اروپا به رشد اقتصادی در سال دو هزار و سیزده میلادی کمک می کند.
پیش بینی می شود رشد اقتصادی در آسیا و اقیانوسیه به جز استرالیا،‌ ژاپن و نیوزیلند امسال با پنج دهم درصد کاهش به شش ممیز هشت دهم درصد برسد.
همچنین پیش بینی می شود رشد اقتصادی این کشورها در سال دو هزار و سیزده میلادی به هفت ممیز چهار دهم درصد افزایش یابد.
به سبب مشکلات بدهی اروپا و محدود شدن فعالیتهای تجاری در چین،‌ رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال به هشت ممیز یک دهم درصد رسید. این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی دست‌کم نه ممیز هفت دهم درصد بود.
۱۷۴/۱۳۶

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.