صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: فرصت ارزشمند ایران برای اصلاحات اقتصادی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

هیئت صندوق بین‌المللی پول در سفر ماه جاری به تهران با اعضای اقتصادی دولت برنامه‌ها ، سیاست‌ها و اصلاحات اقتصادی را بررسی کرد

خبراقتصادی:هیأت اعزامی صندوق بین‌المللی پول، جلساتی را با مقامات ارشد بانک مرکزی و دولت جمهوری اسلامی ایران و نیز طیف وسیعی از نمایندگان نهادهای مالی و فعالان حوزه کسب و کار کشور برگزار کرد. تمرکز اصلی جلسات ، بر لزوم تبیین سیاستهای تازه کشور مبنی بر مبارزه با نرخ بالای تورم و احیای رشد اقتصادی کشور و نیز ضرورت پرداختن به چالش‌های سیاستی و ساختاری بلندمدت در کشور استوار بود.

این چالش‌ها دربرگیرنده چارچوب‌ سیاست‌های پولی و مالی، اعمال اصلاحات در یارانه‌ها و اصلاحات در بخش‌های بانکی و دیگر بنگاه های اقتصادی با هدف احیای رشد اقتصادی است.

به نظر هیئت صندوق بین المللی پول ، وقوف و اشراف مقامات ایرانی بر چالش‌ها و انتظارات بالای بخش‌های مختلف اقتصاد، به‌رغم مشکلات موجود در فضای خارجی، فرصتی ارزشمند برای پیشبرد این اصلاحات فراهم کرده است.

هیئت صندوق بین‌المللی پول و مقامات جمهوری اسلامی ایران بر این امر اتفاق نظر داشتند که اعزام هیئت مشاوره صندوق به جمهوری اسلامی ایران در اوایل سال آینده میلادی فرصت مناسبی را برای تعمیق مذاکرات و تبادل نظر در باره اولویت ‌های سیاستی و اصلاحی مدنظر مقامات ایرانی فراهم خواهد کرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.