صندوق بین المللی پول برشکست تحلیل های خود درباره بهبود اقتصاد جهانی اعتراف کرد

به گزارش ایرنا این نهاد مالی بین المللی در آخرین گزارش خود هشدار داد بدلیل اوضاع بد اقتصاد جهانی بخصوص بحران اروپا لازم است در پیش بینی های خود در خصوص رشد اقتصاد جهانی تجدید نظر کنیم.

صندوق بین المللی پول از واشنگتن گزارش داد بررسیهای نیمه اول سال جاری نشان می دهد براوردهای اولیه از رشد اقتصاد جهانی بیش ازحد خوشبینانه بوده است.

در حالی که صندوق بین المللی پول برای سالجاری رشد اقتصادی معادل ۹/۵درصد را پیش بینی کرده بود، میزان نرخ رشد اقتصاد جهانی در شش ماهه سال جاری کمتر از سه ونیم درصد بوده و حتی امکان دارد تا پایان سال از این رقم هم کمتر شود.

بحران در اقتصادهای بزرگ جهانی از جمله امریکا ومشکل بدهی های درکشور های اروپائی ازمهمترین دلائل کاهش رشد اقتصاد جهانی گزارش شده است.

به گزارش صندوق بین المللی پول حتی اقتصادهای پویایی مانند چین، هند و برزیل نیز در شش ماه نخستین سال ۲۰۱۲ کمتر از میزان پیش بینی شده رشد داشته اند.

کارشناسان صندوق بین المللی پول بر این اساس حتی براورد رشد اقتصادی سال ۲۰۲۲ را نیز کاهش داده و انرا از ۱/۴درصد به ۹/۳درصد تقلیل دادند.

به گفته کارشناسان صندوق بین المللی پول شرط دستیابی به رشد ۹/۳ درصد نیز ادامه روند رشد اقتصادی سال جاری به میزان ۳/۵ درصد است.

صندوق بین المللی پول درگزارش دیگری با نام ‘نگاهی به اقتصاد جهانی’ اعلام کرده بزرگترین خطری که اقتصاد جهانی را تهدید می کند نبود یک سیاست اقتصادی منسجم است.

بحران اقتصادی جهانی که از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است از اقتصادی های بزرگ دنیا مانند آمریکا و اروپا شروع و به دلیل تنیدگی سیاست های اقتصادی این کشورها، اقتصادی کشورهای در حال توسعه را نیز تحت شعاع قرار داده و بدین ترتیب بحران اقتصادی غرب به سایر نقاط دنیا هم سرایت کرد.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۰۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.