صندوق توسعه ملی وام ریالی می دهد

بینا- عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از اجرایی شدن دستورالعمل تخصیص منابع ریالی به بخش تولید از سوی این صندوق خبرداد و گفت: اولین گروه از متقاضیان با توجه به اولویت بندی های صورت گرفته به بانک های عامل معرفی شدند.
به گزارش بینا، محمود دودانگه  در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران همچنین از امضای قرارداد عاملیت ۳۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با تعدادی از بانک ها خبر داد.
وی این موضوع را نیز گفت که یک هزار و ۴۰۵ میلیارد دلار مسدودی برای طرح های سرمایه گذاری دارای توجیه به بانک ها ابلاغ شده است.
به گفته ی وی ، بیش از ۷۱ درصد از منابع صندوق توسعه ملی در بخش صنعت و معدن به معنای عام در جهت سرمایه گذاری تخصیص یافته است .
دودانگه با بیان اینکه اولویت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف با همکاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعیین شده است ، افزود: بانک های عامل فقط در مواردی که صندوق به آنها می گوید ، مجوز پذیرش طرح ها را دارند.
عضو صندوق توسعه ملی در ادامه از آغاز مذاکرات برای فعالیت این صندوق در قالب سرمایه گذاری درخارج از کشور خبر داد.
وی افزود: با همکاری بخش خصوصی نخستین گروه از متقاضیان برای برخورداری از تسهیلات ریالی به بانک ها معرفی شده اند و آنها می توانند این منابع را برای سرمایه ثابت و در گردش خود بکار گیرند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.