صندوق توسعه ملی ۴۰ میلیارد دلاری شد

۰۷م آذر ،

بینا- عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: سرمایه این صندوق از محل فروش و صادرات نفت طی یکسال و نیم اخیر بیش از ۴۰ میلیارد دلار است.
محمود دودانگه روز سه شنبه در کنفرانس سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود: براساس برنامه پنجم،در سال اول ۲۰ درصد از فروش نفت در بخش تولید سرمایه گذاری شد و هر سال سه درصد به این نسبت اضافه خواهد شد.
به گفته وی تسهیلات صندوق توسعه ملی به بنگاه های غیر دولتی اختصاص می یابد و دستگاه هایی که بیش از ۲۰ درصد سهام آنها متعلق به دولت است نمی توانند از تسهیلات این صندوق برخوردار شود.
وی ادامه داد: با توجه به خصوصی بودن اغلب پتروشیمی ها، صندوق توسعه ملی می تواند در بخش های مختلف به واحدهای پتروشیمی تسهیلات اعطا کند.
به گفته دو دانگه در یکسال و نیم اخیر که از عمر این صندوق می گذرد ۳۰ میلیارد دلار قرار داد ارزی عاملیت با ۱۴ بانک خصوصی و دولتی به امضا رسیده است.
وی افزود: ارزش طرح های معرفی شده ارزی طی این مدت ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار است که ۹۰ درصد آن به بخش صنعت و معدن،۵/۴ درصد ساختمان و۹/۱ درصد به بخش کشاورزی اختصاص یافته است.
وی گفت:از کل طرح های معرفی شده در بخش صنعت و معدن ۴۰ درصد به بخش نفت و گاز و ۲۲ درصد معادل دو میلیارد و ۷۸۹ میلیون دلار به بخش پتروشیمی اختصاص دارد.
کنفرانس یک روزه سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی با هدف ایجاد و بررسی فرصت های سرمایه گذاری و خلق مشارکت های ایرانی و بین المللی جهت توسعه بازار محصولات شیمیایی و پلیمری امروز در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.