صندوق مهر رضا (ع) تاوان ناکارآمدی سیستم آموزشی کشور را پرداخت می کند

احمد علیرضابیگی روز یک شنبه در جمع مدیران صندوق مهر امام رضا (ع) در استان، افزود: اگر چنانچه سیستم آموزشی کشور براساس نیازهای اساسی بازار کار تنظیم می شد، هم اکنون با جامعه بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی مواجه نبودیم تا صندوقی برای حمایت از اشتغال جوانان جویای کار ایجاد شود.

وی عملکرد صندوق مهر امام رضا (ع) طی سال های اخیر را بسیار مثبت و قابل توجه خواند و اظهارکرد: اعطای تسهیلات کم بهره از سوی این صندوق به افراد متقاضی که اغلب جوانان را شامل می شود، آثار مثبت و غیر قابل چشم پوشی در زندگی مردم محروم داشته که باید از این نظر قدردان زحمات کارکنان این صندوق بود.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه دولت نهم و دهم به تعهدات خود به توده های ضعیف جامعه پایبند است، گفت: در همین راستا صندوق مهر امام رضا (ع)، طرح مسکن مهر، سهام عدالت، قانون هدفمندسازی یارانه ها و مقاوم سازی مسکن روستایی در دستور کار فعالیت های محوری دولت قرار گرفت.

وی از تخریب های غیر منصفانه عده ای مغرض نسبت به دولت به خصوص در فضاهای مجازی انتقاد کرد و افزود: با تمام این فضاسازی ها، اقبال مردمی از فعالیت های دولت روز به روز بیشتر می شود چرا که دولت درصدد است تا منابع خود را در نقاطی به کار گیرد که پیشتر نسبت به این زمینه غافل شده بود.

استاندار آذربایجان شرقی توجه به قشر ضعیف جامعه در قالب اعطای وام کم بهره از سوی صندوق مهر رضا (ع) را اقدامی شایسته خواند و یاد آور شد: این صندوق فضای امید در میان اقشار ناامید جامعه را بارور کرد.

علیرضابیگی صندوق مهر امام رضا (ع) را اثری ماندگار از دولت های نهم و دهم قلمداد کرد که یکی از فواید بسیار مهم آن جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ بود.

در این دیدار مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) در آذربایجان شرقی نیز با ارایه گزارشی از فعالیت های این صندوق، از اعطای یکهزار و ۴۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۳ هزار نفر از متقاضیان در استان خبر داد.

علی زارع گفت: این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۴۰ هزار نفر در استان را فراهم کرده است.

۷۲۳۶/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۰۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.