صنعت خودرو آفریقای جنوبی فلج شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 صنعت خودرو آفریقای جنوبی فلج شد

صنعت خودرو آفریقای جنوبی فلج شد

ممتازنیوز: صنعت خودروسازی آفریقای جنوبی به دلیل اعتصاب کارگران تولیدکنندگان قطعات، ممکن است بزودی با قطع کامل تولید روبرو شود.

به گزارش ممتازنیوز، اعتصاب در این صنعت که عامل شش درصد از تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی است، ممکن است به رشد اقتصاد این کشور در سال جاری لطمه زده و اعتماد سرمایه گذاران به بزرگ‌ترین اقتصاد آفریقا را مخدوش کند.
شرکت بی.ام.و آلمان هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل اعتراضات کارگری، دیگر به دنبال توسعه تولید در آفریقای جنوبی نیست. سخنگوی این شرکت اظهار کرده از هفته آینده این موضوع تحت بررسی قرار خواهد گرفت و ممکن است بی.ام.و در این کشور دیگر اصلا تولید نداشته باشد. بی.ام.و به دلیل کمبود قطعه به جای ۳۵۰ دستگاه، ۸۵ دستگاه خودرو در روز تولید می‌کند و بعضی از خودروها بدون قطعاتی مانند سپر تولید می‌شوند و این قطعات بعدا به خودرو اضافه می‌شوند.
اگرچه اعتصاب‌های امسال نسبت به سال گذشته کوتاه‌تر و آرام‌تر بوده‌اند، با این همه سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به روابط کارگری نگران هستند.
اعتصاب چهار هفته‌ای بیش از ۳۰ هزار کارگر در خودروسازانی مانند بی.ام.و، فورد، نیسان و جنرال موتورز ماه گذشته به پایان رسید و دو میلیارد دلار به این صنعت ضرر زد. اما در حالی که کارگران خطوط مونتاژ به سر کار بازگشتند، کارگران تولیدکنندگان قطعات به اعتصابی رفتند که اکنون در حال رسیدن به پنجمین هفته است.
مشاغل در آفریقای جنوبی که نرخ رسمی بیکاری به ۲۵ درصد رسیده، موضوع حساسی به شمار می‌رود.
بر اساس گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کارکنان آنگلو امریکن پلاتینیوم (آمپلاتس) که بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاتین جهان است، در اعتراض به تصمیم این شرکت برای تعدیل موقعیت‌های شغلی به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از جمعه گذشته در اعتصاب بوده‌اند. این اعتصاب روزانه به طور متوسط ۳۱۰۰ اونس از تولید آمپلاتس کاسته است.
پیش از این کارگران معادن طلا نیز برای افزایش حقوقشان، به اعتصاب دست زده بودند که با توافق شرکت‌های تولیدکننده و اتحادیه‌ها برای افزایش هشت درصدی حقوق، این اعتصاب پس از سه روز پایان گرفت. انتظار می‌رود این توافق ۱٫۵ میلیارد راند هزینه اضافی برای شرکت‌ها به همراه داشته باشد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.