صنعت رسانه در اوج فناوری قرار دارد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

دکتر علی عسگری، معاون توسعه و فناوری رسانه ملی به خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ گفت: در یازدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه مسئولین فنی سازمان صدا و سیما از سراسر کشور شرکت دارند.
وی افزود: این اجلاس در راستای ارتقا فعالیت فنی سازمان صدا و سیما هر سال برگزار می شود، در حقیقت کارگاه بزرگی بوده که فعالیت همه همکاران را در این حوزه مورد ارزیابی قرار می دهد.
علی عسگری تصریح کرد: این اجلاس با شعار “تولید ملی توسعه رسانه و اقتصاد مقاومتی” برگزار می شود و یکی از موضوعات مهم این جشنواره را تشکیل می دهد.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی بیان کرد: یکی از موضوعات و سیاست های اصلی فنی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید خودکفایی بوده است. از چند سال گذشته تلاش کردیم که از صنعت گران و نخبه های برتر صنعتی و فنی کشورمان استفاده و حمایت کنیم.
وی اظهار داشت: صنعت رسانه در اوج فناوری بوده و در همه زمینه ها دارای بالاترین تکنولوژی است.
علی عسگری ادامه داد: تولید محصولات حرفه ای تلویزیونی کار بسیار مشکلی بوده اما با تمام توان خود سعی کردیم از نخبگان کشور در شرکت های دانش بنیان در این زمینه حمایت و بهره ببریم و شاهد دستاوردهای ارزشمندی باشیم.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی بیان کرد: در زمینه فرستنده های تلویزیونی دیجیتال در چند سال گذشته هیچ چیز نداشتیم و تنها فرستنده پنج وات در ایران ساخته می شد اما هم اکنون شاهد پیشرفت در این زمینه هستیم و به طوریکه فرستنده های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ ساخته می شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون فرستنده یک کیلو وات دیجیتال آب خنک کننده در کشورمان ساخته شده و به زودیقرار است ۲ کیلو وات نیز ساخته می شود. این تجهیزات تحریمی بوده و کشورمان خارجی رسما اعلام کردند که به ایران تجهیزات نمی دهند.
عسگری ادامه داد: همین تحریم ها برای ما فرصت خلق کرده و هم اکنون شاهد ساخت این تکنولوژی ها در کشورمان هستیم و می توانیم با کشورهای خارجی رقابت کنیم.
وی ادامه داد: در اوج توانایی در صنعت رسانه قرار داریم و همین موضوعات اثرات موثری در راستای اقتصاد مقاومتی دارد.
علی عسگری تصریح کرد: تولید و خودکفایی باعث می شود تا از نیروهای نخبه کشور در پروژه ها استفاده شود، اشتغال بالا ایجاد کند خرج ارز را کم و قیمت ها را کاهش دهد.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی بیان کرد: در ایران ۱۰ دیش چهار و نیم متری، ۱۸ گیگا هرتزی نیاز داشتیم که به دلیل تحریم های کشورهای خارجی به ایران این تجهیزات را ندادند که خوشبختانه با استفاده از نخبگان کشور موفق به تولید این دیش ها شدیم و قرار است به زودی دیش ۱۱ متری، ۱۸ گیگا هرتزی ساخته شود که در حال حاضر تنها کشور امریکا این دیش را می سازد.
وی اظهار داشت: هم اکنون در کشور در ۳۰ سرفصل به خودکفایی رسیدیم./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.