صنعت شیشه سنددار شد

۲۹ آبان ،

با حضور مسئولان کشوری و استانی، سند راهبردی توسعه صنعت شیشه کشور در قزوین رونمایی شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرپرست دفتر تجاری سازی و همکاری های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در همایش بررسی نقشه راه کانون هماهنگی دانش و صنعت شیشه و رونمایی از سند راهبردی توسعه صنعت شیشه کشور که در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وجود کانون های هماهنگی دانش و صنعت از اهمیت بسیاری برخوردار است و تفاوت آن با تشکل ها و انجمن ها در این است که کانون تنها جایی است که تجار، اتحادیه، مصرف کنندگان، دانشمندان و غیره بی طرفانه در آن حضور می یابند.

محمد جواد قاسمی افزود: در حال حاضر حدود ۳۳۰ درخواست ایجاد کانون وجود دارد که این عدد ممکن است افزایش یابد و به مرز ۵۰۰ درخواست نیز برسد.

وی از استقلال کانون ها در آینده خبر داد و اضافه کرد: اگر آنچه ما به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داده ایم، تصویب شود، کانون ها در آینده خصوصی می شوند و به صورت مستقل فعالیت خواهند کرد.

سرپرست دفتر تجاری سازی و همکاری های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: بستر سیاستگذاری کلان برای حوزه دانش و صنعت در کشور فراهم است و ارتباط بین دانش و صنعت در کشور ما وجود دارد که ارتباط خوبی است ولی قابل قیاس با اروپا نیست و به لحاظ دستاوردهای علمی نیز جوانان و دانشمندان ما اقدامات ارزنده ای دارند.

سرپرست دفتر تجاری سازی و همکاری های دانش و صنعت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ویژگی های یک کانون یادآور شد: کانون باید حاوی سه ویژگی جامعیت، ژرف نگری و ژرف اندیشی و انعطاف پذیری باشد و با داشتن این ویژگی ها می توان به اعتمادسازی رسید و مهمترین وظیفه کانون این است فقط به منافع ملی فکر کند و سیاسی نشود و شعار کانون نیز نگاه همسو، راه هم جهت در جهتی منافع ملی است.

در ادامه استاندار قزوین بیان کرد: تبدیل دانش به فناوری باوری است که از قبل در کشور مطرح بوده و در این دولت به منصه ظهور رسید و رشد و توسعه یافت چراکه شخصیت های علمی که در عرصه تحقق این شعار و هدف روی کار آمدند، توجه ویژه ای به این بحث داشتند.

احمد عجم افزود: در این جهت دولت برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد به طوری که معاونت علمی و فناوری شکل گرفت و امروز در گستره ایران اسلامی به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی در خصوص شکل گیری کانون دانش و صنعت شیشه در قزوین توضیح داد: با توجه به تولید بخش اعظم شیشه کشور در قزوین، کانون هماهنگی دانش و صنعت شیشه کشور در این استان راه اندازی شد و بیش از یک سال از شکل گیری این کانون می گذرد.

استاندار قزوین تدکید کرد: ما باید کانون صنعت شیشه کشور را برای گسترش صنعت بر پایه علم، دانش و فناوری به یک صنعت برتر در جهتی اهداف میان مدت در منطقه تبدیل کنیم و هدف اساسی در این حوزه، تولید ثروت ملی است و یکی از صنایع جدی کشور، صنعت شیشه است.

وی یادآور شد: نگاه مجامع علمی دنیا این است که باید به صنعت شیشه در سه کشور توجه شود که یکی از این سه کشور، ایران اسلامی است که وجود معادن قوی و با کیفیت و پیشینه تاریخی در این حوزه از پایه های اصلی این قضاوت است.

عجم گفت: برای اینکه محصول خود را به یک محصول رقابت پذیر در دنیا تبدیل کنیم نقشه، سیاست گذاری و برنامه ریزی و حمایت نیاز است و امروز شاهد رونمایی از این سند هستیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.