صنعت مواد غذایی نیاز حمایتهای دولتی

صنعت مواد غذایی به تدبیر بیشتر و حمایتهای دولتی برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی بالا نیازمند است.

علی ظفری کارشناس صنایع غذایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: صنعت مواد غذایی جز بزرگترین صنایع بوده و رتبه ۵ را در جهان به خود اختصاص داده است این صنعت تحت تاثیر عوامل درونی مانند سیاست کشور، آموزش مدیران میانی و عوامل برونی مانند سیاستگذاری کشور، تورم و… قرار می گیرد که اخیرا تاثیر عوامل بیرونی بیشتر از دیگر عوامل است و تمامی این ها بر روی بهره وری این صنعت تاثیر می گذارد.

این کارشناس مواد غذایی در ادامه خاطر نشان کرد: بسته بندی از گلوگاههای اساسی برای فروش بهتر و بیشتر مواد غذایی است که رنگ، شکل، به علامت رساندن مواد غذایی به دست تقاضا کنندگان در این حیطه قرار می گیرد که متاسفانه حرکت بسته بندی با تولید فاصله زیادی دارد و به توجه هر چه بیشتر کارشناسان ، مدیران شرکت و طراحان نیازمند دارد.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی به دلیل تنوع و گوناگونی در زمینه مواد غذایی توانسته تاثیر گذارتر از بخش دولتی ظاهر شود و پیشرو در این صنعت است.

ظفری در ادامه بیان کرد: خودباوری اولین قدم در رسیدن به خود کفایی است به دست آوردن نیازهای بازار و قابلیت انعطاف پذیری در تولید و گسترش آن از دیگر شرایط رسیدن به خود کفایی است داشتن لوازم آزمایشگاهی متناسب با تکنولوژی روز نیز اثر به سزایی دارد.

این کارشناس در پاسان به تدبیر بیشتر در صنعت مواد غذایی و حمایتهای دولتی در این زمینه که سبب ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی بالا می شود تاکید کرد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.