صنعت نفت ایران ‘همچنان هدف حملات سایبری است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از بی بی سی : شرکت ملی نفت ایران پیش از این هم هدف حمله‌های سایبری بوده است

یکی از مدیران شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است که در دو هفته گذشته شرکت نفت مسئول بهره‌برداری از میدان‌ها و سکوهای نفتی ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان، هدف حمله‌ای سایبری بوده است. او گفت که این حمله از سوی اسرائیل، چین و نقاط دیگر برنامه‌ریزی و انجام شده است.

محمدرضا گلشنی، رئیس ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت نفت فلات قاره ایران به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که این حمله باعث یک‌طرفه شدن ارتباط تلفنی در سکوها و سراسر شرکت نفت فلات قاره ایران شد.
شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از چهار شرکت اصلی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است و تولید و بهره‌برداری از منابع هیدروکربوری ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان را به عهده دارد.
آقای گلشنی اضافه کرد که به دنبال این حمله با وجود محدودیت‌هایی که در تامین امکانات و سخت‌افزار وجود داشت، حمله سایبری جدید خنثی و بی‌اثر شده است.
او گفت: به دلیل جداسازی شبکه اینترنت از شبکه اینترانت (شبکه داخلی)، شبکه یارانه‌ای شرکت نفت فلات قاره ایران ایمن باقی ماند.
او گفت که در شرایط کنونی ارتباط تلفنی سکوها و مناطق عملیاتی نفت و گاز ایران در خلیج‌فارس در حالت عادی است، ولی هشدار داد که ممکن است افرادی که او آنها را “دشمنان نظام” خواند، حملات دیگری را برنامه‌ریزی کنند
آقای گلشنی گفت که اقدامات برای انجام تغییرات فنی و استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در برخی مناطق در دست انجام است تا سطح ایمنی شبکه مخابرات و اینترنت شرکت‌های نفتی افزایش یابد.
اولین حمله سایبری به شبکه اینترنت و مخابرات صنعت نفت ایران در اردیبهشت ماه امسال انجام شد و مسئولان وزارت نفت ایران برای مقابله با آن در روز سوم اردیبهشت نشستی اضطراری داشتند.
در آن زمان گزارش شد که این حمله موجب قطع سرور اصلی وزارت نفت و چهار شرکت اصلی زیرمجموعه آن شده، ولی به بخش‌های عملیاتی صنعت نفت ایران آسیبی وارد نکرده است.هکرهایی با شناسه اینترنتی (آی پی) آمریکایی به عنوان عاملان نخستین حمله سایبری به صنعت نفت ایران معرفی شدند. پیش از این، شرکت‌های نفتی آرامکو عربستان و راس‌گاز قطر هم اعلام کرده بودند که هدف حمله‌هایی سایبری قرار گرفته‌اند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.