صنعت گردشگری باید احیا شود

فروردین ۱۴۰۳

هاشمی با بیان اینکه توسعه گردشگری می تواند مهمترین عامل برای جهش اقتصادی این استان باشد، گفت: صنعت گردشگری از بخش های مهم و موثر در زمینه توسعه و شکوفایی اقتصادی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ سید  حسین هاشمی، استاندار تهران گفت:باید شرایطی فراهم کرد که  گردشگران و مسافران هنگام حضور در منطقه گردشگری ، امکان اقامت و توقف مناسب و ایمن  داشته باشند.
 
هاشمی افزود:در این راستا طرح ساماندهی و تامین تاسیسات زیرساختی اقامتی، رفاهی و خدماتی در مناطق گردشگری  استان می تواند مورد توجه قرار گیرد.
 
وی گفت: ایجاد محیط مناسب، تامین و توسعه زیرساخت‎ها و امکانات رفاهی و اقامتی لازم در مناطق دیدنی و تفریحی استان سبب توسعه و رونق صنعت گردشگری و آرامش بیشتر مردم وگردشگران خواهد شد.
 
استاندارتهرن افزود: تهران ظرفیت‎های گسترده و جاذبه‎های منحصربفردی در حوزه گردشگری دارد که باید زمینه لازم برای حضور گردشگران و مردم برای استفاده از زیبایی‎های این جاذبه ها را فراهم کرد.
 
وی با تاکید براینکه توسعه گردشگری می تواند مهمترین عامل برای جهش اقتصادی این استان باشد، گفت: صنعت گردشگری از بخش های مهم و موثر در زمینه توسعه و شکوفایی اقتصادی است که تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب با استفاده از توان بخش خصوصی است.
 
هاشمی  گفت: به همین منظورباید  طرح ایجاد و توسعه زیرساخت‎های گردشگری در مناطق زیبای گردشگری استان که عموما برای مسافران و گردشگران ناشناخته مانده با جدیت اجراخواهدشد و نظارت دقیق برای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان در تمامی مناطق و جاذبه های دیدنی و تفریحی استان  یکی از الزامات توسعه این صنعت است.
 
استاندار تهران با تاکید بر تسریع روند اجرای طرح‎های زیرساختی موردنیاز مناطق گردشگری استان، گفت: با ساماندهی روند تامین و توسعه زیرساخت‎های لازم مناطق گردشگری، شرایط لازم برای رونق و شکوفایی صنعت گردشگری استان با استفاده از تمامی ظرفیت‎های موجود فراهم می گردد.
 
هاشمی یادآورشد:ایمن سازی جاده و راه دسترسی مناطق گردشگری براساس معیارها و ضوابط استاندارد، توسعه شبکه‌های مخابراتی، روشنایی، آب آشامیدنی، ساماندهی محوطه مناطق با هدف سهولت دسترسی و رفاه گردشگران و ایجاد اماکن خدماتی، رفاهی و اسکان موقت  از جمله اهداف طرح‌هایی است که می تواند سبب رونق صنعت گردشگری شود.

وی افزود:متاسفنه جاذبه های گردشگری استان تهران آنچنان که باید به گردشگران معرفی نشده و عموما مسافران و گردشگران از این استان بعنوان شاه راه مواصلاتی به مناطق ساحلی شمال و دیگرمناطق کشور استفاده میکنند واساسا در جذب گردشگر به استان باید تحولی اساسی صورت گیرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.