صوفی: استفاده از ماسک، یک امر اجتناب‌ناپذیر اجتماعی است

یک فعال سیاسی گفت: ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در حالی که هیچ دارویی برای کرونا وجود ندارد، یک امر اجتناب‌ناپذیر اجتماعی است.

علی صوفی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، اظهار کرد: پدیده نوظهور کرونا یک بلای طبیعی در قرن حاضر است که با بلایای قبلی قابل مقایسه نیست. پیش‌تر انواع بلایا مثل طاعون، تیفوس و وبا بود که فوج فوج مردم را می کشت؛ علم بر آن ‌ها فائق آمد و در صد سال اخیر بلایای اینچنینی نداشتیم.

وی بیان کرد: این پدیده توانست کبر علمی که بشریت پیدا کرده بود را به چالش کشید. نوع رفتار این ویروس قابل پیش بینی نیست و زوایای مختلفی از علم درگیر این موضع شده است.

صوفی تصریح کرد: مردم هم هیچ چاره‌ای جز پیشگیری ندارند؛ هیچ گونه مقابله‌ای با این بیماری جز پیشگیری تایید علمی نشده است؛ واکسن و دارویی هم در کار نیست.

وی ادامه داد: تنها راه پیشگیری این است که راه ورود این ویروس به همدیگر را ببندیم.

صوفی گفت: رعایت فاصله‌های اجتماعی و ماسک زدن‌ها اگر رایج نمی‌شد قطعا شرایط بدتر بود، اما همچنان باید هشدارها و اطلاعات را در اختیار مردم گذاشت. مراقبت از خود در مقابل کرونا در وهله اول بر عهده مردم است تا حکومت. اساسا در حال حاضر تمام کره زمین دچار این مشکل است و باید توسط همه کنترل شود. زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی یک امر اجتناب ناپذیر اجتماعی است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.