صیانت از قانون اساسی به تفکیک قوا زیرنظر رهبرانقلاب است

۱۲م آذر ،

رئیس مجلس شورای اسلامی: صیانت از قانون اساسی که میثاق ملی ماست به رعایت تفکیک قوا زیر نظر ولی امر مسلمین است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس با تسلیت سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی و آیت الله مدرس افزود: امروز روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی است که مرحوم مدرس فرمود قانون اساسی رساله عملی دولت ایران است.

وی افزود: در قانون اساسی نیز نظیر تفکر مرحوم مدرس، جایگاه مجلس رفیع قرار داده شد و بیش از۵۰ اصل از قانون اساسی مربوط به مجلس تصویب و به تعبیر حضرت امام(ره) مجلس در راس امور قرار داده شده است به طوری که سیر حرکت قوای دیگر و نظارت بر آنها را عهده دار است، در این راه حق سؤال و استیضاح دارد و این امر جزو حقوق ذاتی مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سؤال اخیر بعضی نمایندگان مجلس از رئیس جمهور نیز مجلس به تکلیف خود عمل کرد و همان گونه که دیدید رهبر معظم انقلاب این اقدام مجلس را تحسین کردند که به وظیفه خود عمل کرد اما ادامه آن را مفید ندانستند.

وی افزود: از هدایت های آن رهبر فرزانه سپاسگزاریم و معتقدیم صیانت از قانون اساسی که میثاق ملی ماست به رعایت تفکیک قوا زیر نظر ولی امر مسلمین است.

لاریجانی گفت:امیداریم با رعایت این مبنا همه تلاش های نمایندگان در جهت رفع مشکلات اساسی ملت به خصوص حل مسائل اقتصادی کشور قرار گیرد و در این راه از همه حقوق خود استفاده کنند.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.