ضابطه مند شدن صندلیهای خالی کنکور/ تمهیدات حذف کنکور در کاردانی

ضابطه مند شدن صندلیهای خالی کنکور/ تمهیدات حذف کنکور در کاردانی

مدیر کل گسترش وزارت علوم از تشکیل کمیته ای به منظور ضابطه مند شدن ظرفیتهای خالی در زیرنظامهای آموزش عالی خبر داد و به تمهیداتی که لازم است برای حذف کنکور در مقاطع کاردانی و کارشناسی اندیشیده شود، اشاره کرد.

به گزارش دریچه خبر ، ابوالفضل حسنی اظهار داشت: در حال حاضر بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار صندلی خالی در کل زیرنظامهای آموزش عالی شناسایی شده که لازم است در شورای گسترش وزارت علوم این صندلیها با قدری درایت بررسی شوند.

وی ادامه داد: به هر حال می دانیم که در دانشگاههای غیردولتی و در برخی واحدهای دانشگاه آزاد مشکلات عظیمی به وجود آمده و به عنوان مثال در بعضی از این واحد به علت نبود دانشجو تنها یک طبقه از واحدها فعال است و طبقات دیگر تعطیل هستند.

 

حسنی در این باره اعلام کرد: وزارت علوم کمیته ای به نام برررسی تعیین سهم زیرنظامها به ریاست مدیر کل گسترش آموزش عالی تشکیل داد و این کمیته موظف است نشستی با روسای زیرنظامها یا نمایندگان تام الاختیارشان به منظور سهم هریک از این زیرنظامها برای سال آینده برگزار کند.

 

مدیر کل گسترش وزارت علوم با بیان اینکه از ابتدای فعالیتش در دفتر گسترش پذیرش دانشجو در غیردولتیها بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر بود اما هم اکنون این ظرفیت با اعمال روشهایی به ۵۵ هزار دانشجو رسیده است، اظهار داشت: وزارت علوم برنامه دارد که در صورت توسعه هدفمند سهم هر کدام از زیرنظامها در پذیرش دانشجو مشخص شود و باید برای نظام آموزش کشور با رشد غیرانتفاعیها فرصت ایجاد کرد اما این فرصت الان تبدیل به تهدید شده در حالیکه با رشد دانشگاههای غیرانتفاعی لازم است از آنان حمایت کرد.

 

 وی با اشاره به اندیشیدن تمهیدات لازم در حذف کنکور کاردانی و کارشناسی همچنین انباشته نشدن صندلی خالی در واحدهای دور از مرکز، گفت: برای استفاده از صندلیهای خالی در حذف کنکور باید از شیوه نامه ای استفاده شود چون اگر کنکور حذف شود و کاردانیهای ما مراکز نزدیک به تهران یا داخل تهران را انتخاب کردند سایر واحدها در نقاطی مثل شهر نور در شمال کشور خالی می مانند.

 

حسنی خاطرنشان کرد که در هفته جاری جلسه این کمیته با روسای زیرنظامها برگزار خواهد شد.

 

 پیش از این نیز رضا عامری سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم حداقل یک ظرفیت ۵۰۰ هزار نفری در آموزش عالی برای همه زیرنظامها از جمله کاردانی و کارشناسی خالی خواهد ماند.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.