ضبط مرحله نهایی آلبوم روشن‌روان به تاخیر افتاد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

کامیز روشن روان و علیرضا قربانی

کامیز روشن روان و علیرضا قربانی

ضبط آخرین مرحله تازه‌ترین آلبوم کامبیز روشن‌روان به خوانندگی علیرضا قربانی که بازسازی بعضی از آثار علی تجویدی است، تا نیمه‌های آذر به تأخیر افتاد.

کامبیزروشن‌روان چندی پیش در گفت‌وگو با تسنیم، از انتشار یافتن آلبوم تازه‌اش از ماه صفر خبر داده بود. روشن‌روان در آن زمان در حال ضبط موسیقی این اثر بود. در حال حاضر ضبط موسیقی این اثر به پایان رسیده و تنها منتظر حضور خواننده در استودیو می باشند تا آخرین مرحله کار نیز انجام شود.

روشن‌روان با اعلام این نکته که خوانندگی آخرین اثرش را علیرضا قربانی بر عهده دارد، اظهار کرد: در حال حاضر علیرضا قربانی در سفر خارج از کشور و مشغول برگزاری کنسرت‌هایش است. قرار است که قربانی اواسط آذر به ایران برگردد. به همین سبب ضبط مرحله نهایی اندکی به تاخیر می‌افتد.

وی ادامه داد: کار ضبط موسیقی تمام قطعات انجام شده و همه چیز به اتمام رسیده، تنها مانده است که صدای خواننده را هم داشته باشیم، که ضبط صدای خواننده هم با توجه به شناختی که قربانی از آهنگ‌ها دارد به طور حتم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می گردد. باید صبر کنیم تا آقای قربانی از سفر اروپا برگردد.

این آهنگساز دربارهٔ قطعات این آلبوم گفت: این آلبوم بازسازی آثار علی تجویدی است که با تنظیم مجدد در استودیو صبا ضبط شده و نوز برای این آلبوم نامی را انتخاب نکرده‌ایم. برای ضبط قطعات این اثر از نوازنده های برجسته کشور استفاده کرده‌ایم.

علیرضا قربانی به اروپا رفته تا تور کنسرت‌هایش را در آلمان، هلند، اتریش و سوئیس برگزار کند. قربانی در این در این اجراها با همراهی ارکستری کوچک «حریق خزان» را اجرا می‌کند.

کامبیز روشن‌روان آهنگسازی است که هر زمان در عرصه موسیقی آوازی ایران گام نهاد آثار فاخر و ارزشمندی را به یادگار گذاشته است. اثری چون «یادگار دوست» با صدای شهرام ناظری که در سال ۱۳۶۴ با آهنگسازی روشن‌روان انتشار یافت؛ همچنان از سوی علاقه مندان به موسیقی ایرانی شنیده می‌شود. این اثر با همراهی ارکستر سمفونیک و بعضی از نوازنده های برجسته موسیقی ایرانی و در دستگاه ماهور ضبط شده است.

یکی دیگر از آثار مهم و البته متفاوت در موسیقی ایرانی آلبوم «ساقی‌نامه» است که در آن آلبوم هم  شهرام ناظری اشعاری از رضی‌الدین آرتیمانی و حافظ را خوانده است.

«دود عود» آلبوم دیگر است که آهنگسازی آن را پرویز مشکاتیان انجام داده و تنظیم قطعات آن برای ارکستر بر عهده کامبیز روشن‌روان بوده است. در این آلبوم که خواننده آن شجریان است، تصنیف دود عود با همراهی ارکستر سمفونیک اجرا می‌شود. این تصنیف از جمله بهترین قطعات موسیقی ایرانی است که با همراهی ارکستر اجرا می‌شود.

حضور کامبیز روشن روان در موسیقی ایرانی همواره با رخدادهای خوب و به یادماندنی همراه بوده است. بسیاری از علاقه مندان به موسیقی چشم انتظار این اثر تازه می‌مانند تا شاید بار دیگر اثری به یاد ماندنی در موسیقی ایران ثبت شود. اثری که بتواند وقار و کیفیت موسیقی ایران را با خود داشته باشد.

منبع: تسنیم


موسیقی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.