ضد ویروس تازه برای موبایل و تبلت اندرویدی معرفی شد

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

کمپانی Malwarebytes ضد ویروس تازهی برای گوشی های موبایل مبتنی بر اندروید عرضه کرد.

مسوولان کمپانی توضیح دادند که برای مقابله با انواع بدافزارها و ویروس هایی که از طریق ایمیل و اپلیکیشن های مخرب غیر استاندراد و تایید نشده وارد گوشی کاربران می گرددف این ضدویروس را بعد از ماهها تحقیق و برنامه نویسی و آزمایش ایجاد کرده اند.

ضد ویروس هم سیستم حمایتی داشته و هم به صورت آنلاین همه فایل ها را اسکن می کند و از این طریق قادر به مقابله با فایل های مخرب روی گوشی هوشمند و تبلت های مجهز به اندروید است.

این کمپانی بعد از Avast و AVG حمایت رایگان نرم افزاری خود را از کاربران اندرویدی علیه ایمیل های فیشینگ و جعلی، اپلیکیشن های مخرب و نابودگر و غیر استاندارد که به صورت اتفاقی توسط کاربر دانلود شده اند و نیز انواع تروجان و “بک دور” با ساخت ضد ویروس جدبد اعلام کرد.

اپ مذکور مجهز به اسکنر بوده و دیتابیس آن لحظه ای به روز می گردد و کاربراز طریق منوی privacy manager می تواند تشخیص دهد آیا اپلیکیشن مورد نظر حق مالکیت معنوی را نقض کرده و آیا می توان به آن اعتماد کرد یا نه؟

حتی اگر اپلیکیشنی بر اساس مکان تعریف شده (مثلا بعضی اپ های بیزینس در محیط اداری) و شما در جای دیگری در حال استفاده از آن میباشید، اخطار می دهد. وقتی ایمیل ها را می خواهید باز کنید، اسکنر آغاز به فعالیت کرده و جلوی نفوذ بدافزارها و اسپم های آلوده را می گیرد.

مارسین کلژنسکی مدیر اجرایی کمپانی MalwareByte می گوید مادامی که نرم افزار وجود دارد در هر محیطی از جمله محیط موبایل مشکلاتش یافت شده و به حمله می گردد و سیستم عامل اندروید نیز از این قاعده مستثنی نیست و بدلیل موفقیت در بازار مورد حمله تعداد بسیاری از کاربران قرار دارد.

سایت ضد ویروس ترند میکرو نوشته بیش از یک میلیون اپلیکیشن مخرب وجود دارد که کاربران بدون آگاهی آنها را نصب کرده و یکی از کارهای هکرها این است که از طریق آن حساب بانکی قربانیان را خالی می کنند.

در این محیط کاربران با نفوذ در سرویس های نرم افزاری، از طریق تبلیغات گول زن و شبه اپ های محبوب و نسخه غیر قانونی آنها دیتای کاربران را به سرقت می برند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.