ضراب ۲۰ میلیارد دلار را با استفاده از دیپلمات های ترکیه منتقل کرده

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2014/01/f2d690b04863b03eff3cea12f64ff659.jpg

به گزارش ممتاز، روزنامه “طرف” ترکیه در ادامه گزارش خود با اشاره به نقش داشتن طیف گسترده ای از مقامات دولتی در انتقال پول بدست آمده ناشی از تحریم های ایران به ترکیه می نویسد:”طبق گزارشات اولیه مشخص شده نمایندگان پارلمان و بوروکرات های دولتی ترکیه که پاسپورت دیپلماتیک داشته اند حامل ۲۰ میلیارد دلار پول ناشی از تحریم های ایران به ترکیه بوده اند.”

روزنامه “طرف” چاپ ترکیه گزارش داد که تحقیقات اولیه دادستانی استانبول در ارتباط با پرونده فساد مالی اخیر نشان می دهد که مقامات بیش تری از دولت ترکیه از جمله دیپلمات های این کشور با رضا ضراب ارتباط داشته اند و در همکاری با او نقش مهمی داشته اند.

به نقل از روزنامه “تودی زمان”، روزنامه “طرف” ترکیه در ادامه گزارش خود با اشاره به نقش داشتن طیف گسترده ای از مقامات دولتی در انتقال پول برای ضراب نقش داشته اند.به نوشته این روزنامه نمایندگان پارلمان و بوروکرات های دولتی ترکیه که پاسپورت دیپلماتیک داشته اند حدود ۲۰ میلیارد دلار پول در سیستم ضراب جابه جا کرده اند.

این روزنامه چاپ ترکیه در ادامه می نویسد طبق یافته های دادستانی ترکیه نه تنها وزرا و مقامات امنیتی در انتقال این پول نقش داشته اند بلکه معاونین پیشین و بوروکرات های ترک نیز حضوری گسترده در این ماجرا داشته اند.

رضا ضراب متهم است که ۱۳۶ میلیون لیره (۶۶ میلیون دلار) رشوه به برخی از وزرای کابینه دولت “اردوغان” و پسران آن ها پرداخت کرده است و در پولشویی دست داشته است. هم چنین قاچاق طلا به ترکیه از دیگر اتهامات وارد شده علیه اوست. “رجب طیب اردوغان” نخست وزیر ترکیه پیش تر “ضراب” را فردی “خیر” معرفی کرده بود.

منبع – تدبیر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.