ضررهای رفع تحریم ها برای مردم



تاریخ انتشار: ۱۸ January 2016 | 12:08 pm

رفع تحریم ها

«این روزها می‌بینیم که متأسفانه با اجرایی شدن برجام تحریم‌های سودمند برداشته شده‌اند و این مسأله ما را دچار نگرانی کرده است.»

 زیان‌های بی‌شمار رفع تحریم ها

آیدین سیارسریع در ستون طنز روزنامه ایران با عنوان “نگرانی های آقای دلواپیش” به بیان نگرانی‌هایش از اجرایی شدن برجام پرداخت و نوشت:

«این نگرانی ها را در چند بند بیان می‌کنیم:

یک) تحریم فروش هواپیما با دستور مستقیم اوباما برداشته شده و این اصلاً خوب نیست. ملت تا پیش از این وقتی سوار هواپیما می‌شدند، توی گوشی هایشان علاوه بر یک airplane mode یک حالت دیگر هم به اسم khof o raja mode ظاهر می‌شد که باعث می‌شد هر کسی زنگ بزند با آهنگ پیشواز «میرن آدما از اونا فقط خاطره هاشون به جا می‌مونه» مواجه شود. نمودش هم در این بود که دست هر کدام از سرنشین‌ها نفری یک گل بود که با کندن گلبرگ‌ها می‌گفتند «میشینه، نمیشینه… می‌افته، نمی‌افته» به‌طور کلی هواپیما تا قبل از برداشته شدن تحریم‌ها هم به خاطر هیجانی که داشت، تفریح بود هم باعث می‌شد آدم همواره به یاد مرگ باشد و پرروبازی درنیاورد.

دو) با برداشته شدن تحریم‌ها فرصت‌های اقتصادی از جوان‌ها گرفته شد. تا دیروز الگوی همه بابک زنجانی بود و همه می‌خواستند بابک زنجانی شوند که به کشورشان خدمت کنند. بعد از تحریم دیگر نهایت آرزوی یک جوان می‌تواند این باشد که به موفقیت کامبیز توتو برسد که میگن با پیش‌بینی نتایج لیگ دسته سه قزاقستان الان آزرا خریده.

سه) در زمان تحریم، کشتی‌های ایران برای دور زدن تحریم با پرچم کشورهای کمتر شناخته شده تردد می‌کردند و این کار باعث می‌شد این کشورها احساس غرور کنند و هر نیم ساعت یک بار بگویند پرچم بالااااست! رفع تحریم‌ها و پایین آوردن پرچم این عزیزان باعث می‌شود اینها هم با ما قطع رابطه کنند.

چهار) ما در زمان تحریم همیشه در مقابل دیگران دست بالا را داشتیم. پدر و مادر می‌گفتند بچه درس بخون، بچه می‌گفت تحریمیم چه جوری بخونم؟ سوپرمارکتی جنس تاریخ گذشته می‌داد، می‌گفت تحریمیم. مکانیک ماشین دولا پهنا حساب می‌کرد، می‌گفت تحریمیم. دکتر چاقوی جراحی رو تو شکم مریض جا می‌گذاشت، می‌گفت از خدات هم باشه، این چاقوها تحریمه الان هیچ جا پیدا نمیشه! ما هم طنزهایمان آبکی می‌شد می‌گفتیم تحریمیم، رئیس جمهوری سابق هم نیست. چه انتظاری دارید؟ تحریم‌ها که برداشته شد، فقط خدا کنه رئیس جمهوری سابق نیاد که لااقل بهانه‌های ما حفظ بشه!»

 

منبع: روزنامه قانون

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.