ضرر۲۵ میلیارد دلاری سندی به صنعت بیمه

۱۸م دیماه ،

بینا- شرکت “مونیخ ری” برآورد کرد که شرکت‌های بیمه‌ و بیمه‌ اتکایی حدود ۲۵ میلیارد دلار برای خسارات گسترده‌ حاصل از ابرتوفان سندی در آمریکا پرداخت خواهند کرد.
این شرکت آلمانی که بزرگ‌ترین شرکت بیمه اتکایی جهان است، از آمریکا به سبب کافی نبودن تدابیر در برابر بلایای طبیعی انتقاد و تاکید کرد که حمایت ساحلی و زیرساخت بهتر به محدود‌ شدن نرخ‌های بیمه بالاتر در مناطق آسیب دیده از توفان سال قبل کمک خواهد کرد.
این شرکت با برآورد ۲۵ میلیارد دلار خسارت حاصل از توفان سندی برای شرکتهای بیمه‌ و بیمه‌ اتکایی، تاکید کرد که این رقم هنوز قطعی نیست. با این همه، برآورد مذکور توفان سندی را سومین فاجعه‌ طبیعی پرهزینه از سال ۱۹۸۰ پس از توفان کاترینا در سال ۲۰۰۵ و زلزله و سونامی ژاپن در سال ۲۰۱۱ می‌سازد. توفان کاترینا ۶۲ میلیارد دلار و زلزله و سونامی ژاپن ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار خسارت بیمه برجای گذاشت.
توفان سندی در ۲۹ اکتبر ایالتهای شرقی آمریکا را درنوردید و خسارت گسترده‌ آن به سبب شدید بودن توفان در بخش شمالی سندی بود. مجلس نمایندگان آمریکا هفته قبل رای‌گیری در مورد یک بسته ۶۰ میلیارد دلاری برای کمک به قربانیان سندی در ایالت‌های شمال شرقی این کشور را به اواسط ژانویه موکول کردند. این بسته کمک هفته قبل در سنا تصویب شد و انتظار می‌رود به امضای باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا برسد.
“مونیخ ری” در گزارش فجایای طبیعی سال ۲۰۱۲، برآورد کرده که شرکت‌های بیمه و بیمه اتکایی ۶۵ میلیارد دلار برای خسارت‌های حاصل از بلایای طبیعی مانند توفان، خشکسالی، گرد‌باد و زلزله در سال ۲۰۱۲ پرداخت می‌کنند.
این رقم تقریبا نصف ۱۱۹ میلیارد دلار در سال پیش است که زلزله در ژاپن و نیوزلند و سیل شدید در تایلند به صنعت بیمه لطمه‌ سنگینی وارد کرد و ۲۰۱۱ را یکی از پرهزینه‌ترین سال‌ها برای این صنعت ساخت.
به گزارش وال استریت ژورنال، با این همه در سال ۲۰۱۲ بیشتر خسارت‌های حاصل از فجایع طبیعی جهان مربوط به آمریکا بود. خسارت‌های بیمه تنها قسمتی از خسارت‌های کلی می باشند. برآورد شده کل مجموع هزینه‌های مربوط به سندی ۵۰ میلیارد دلار است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.