ضرغامی: نخبگان هنری تراز فعالیت های هنری کشور را بالا ببرند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۸/۰۷
رییس سازمان صدا و سیما در اولین همایش نخبگان هنری که بنیاد ملی نخبگان آن را برگزار نمود با اشاره iبه ویژگی های برجسته هنر در هویت سازی و ماندگاری ارزش های متعالی یک جامعه گفت: هنر، زبان رسایی دارد که هیچ زبانی iبه رسایی آن نمی باش. هنر iبه معنای حقیقی کلمه خود یک رسانه است و بلکه نافذترین رسانه و در حقیقت هنر یک عطیه و موهبت الهی iبه بشر است.
آقای ضرغامی با استقبال از ورود بنیاد ملی نخبگان iبه عرصه هنر گفت: هنرمندان نخبه و نخبگان هنری باید همچون چراغی روشن مسیر راهبردی هنر را iبه سمت تعالی مشخص نمایند و با عقلانیت هنرمندانه؛ تراز آفرینش های هنری کشور را چند سطح ارتقا بخشند.
رییس رسانه ملی با تشریح هنر متعهد در جامعه گفت: هیچ اثر هنری در دنیا از تعهد فاعلی یا فعلی خالی نمی باش و تأثیرگذاری بی نظیر آثار هنری، جامعه را iبه سمت خاصی از ارزش ها یا ضد ارزش ها هدایت خواهد نمود.
آقای ضرغامی با اشاره iبه وجود سؤالات و ابهامات مختلف در حوزه فعالیت های هنری در کشور گفت: از نخبگان هنری انتظار می رود تا با ورود عالمانه خود، راه های برون رفت از بن بست ها و تنگناهای موجود در این عرصه را iبه هنرمندان کشور iبه ویژه نسل جوان نشان دهند.
در این مراسم خانم دکتر سلطان خواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در سخنانش گفت: نخبگان هنری نقش مهمی در ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد iبه نفس در کشور دارند.
وی در گردهمایی هنرمندان، دانشجویان و استعدادهای برتر رشته های هنری کشور با بیان این که دغدغه های هنرمندان را باید شناسایی و iبه آن رسیدگی کنیم افزود: توانمندی داخلی ارزشمندترین چیزی است که هنرمند متعهد iبه آن دست می یابد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان اضافه نمود: هنرمند متعهد با این سلاح و ابزار همه سختی ها و راه های پر پیچ و خم را پشت سر می گذارد و رشد و تعالی خود، ملت و جامعه را تضمین می نماید.
سلطان خواه با اشاره iبه این که سطح پرواز ملت را اراده و باور آن ملت تعیین می نماید گفت: داشتن توانمندی و باور داخلی لازمه داشتن سقف پرواز لایتناهی و رسیدن iبه آرمان های یک ملت است و علم و هنر دو بال آن است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که هنر از جنس علم است افزود: خداوند خمیرمایه هنر را در وجود انسان iبه عنوان موهبت الهی قرار می دهد.
وی اضافه نمود: استعدادهای برتر و نخبگان هنری تکلیف و مسئولیت دارند هنر متعالی را در روح یک ملت و نخبگان آن بدمند.
در این مراسم چند تن از هنرمندان و مالکنظران در رشته های مختلف هنری نیز سخنرانی نمودند.
تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.