ضرورت آموزش مدیران پرستاری در حوادث و بلایا

۰۸ام بهمن ،

آموزش مدیران پرستاری و همچنین آمادگی بیمارستان ها در حوادث و بلایا در ایران که جزء ۱۵ کشور بلاخیز دنیاست امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: سید فاطمه حق دوست اسکویی قائم مقام وزیر در امور پرستاری در کارگاه دو روزه آمادگی بیمارستان ها در حوادث و بالایا افزود: ایران رتبه ششم در بین بلاخیزی را داراست و اینجاست که ضرورت آموزش مدیران پرستاری و آمادگی بیمارستان ها در حوادث و بلایا اهمیت پیدا می کند.

وی در جمع مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور تصریح کرد: مسئله بحران که به عدم تعادل نیاز و منابع در مناطق آسیب دیده اشاره دارد، در شهرهای کلان و با توجه به جمعیت ساکن نیازمند آموزش های لازم، برنامه ریزی تخصصی و ارائه بهترین راهکار از سوی مدیران پرستاری در مواقع بحرانی است.مقطع کارشناسی ارشد بحران و اورژانس در حال تصویب است.

قائم مقام وزیر در امور پرستاری در جمع مدیران پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: در حال تصویب مقطع کارشناسی ارشد رشته بحران و اورژانس در حال تصویب مقطع کارشناسی ارشد رشته بحران و اورژانس در حال تصویب است.

وی در ادامه اظهار داشت: از آن جایی که در شرایط بحرانی کارکردهای مدیریتی ، اجرایی تناسب با شخصیت فرد، گروه خونی، موارد آموزشی و تخصصی تقسیم بندی می گردد ،در بحث شناسایی مدیران در عرصه بحران ، حوادث و بلایا نیز نباید نسبت به این موضوع غافل باشیم.

قائم مقام وزیر در امور پرستاری در ادامه گفت: علم و مهارت، ارتباطات و هماهنگی، برنامه ریزی، اجرا و ارتباط بین بخشی که نیازمند کار گروهی است باید به نحو احسن به مدیران پرستاری آموزش داده شود تا در شرایط بحران شاهد حوادث ناخوشایند نباشیم.

وی در پایان معاونت درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را از موثرترین گروه های تاثیر گذار در روند مدیریت در حوادث و بلایا معرفی کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.