ضرورت احداث مرغداری طبقاتی در اردبیل/ افزایش ۱۱۰ درصدی جوجه ریزی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین صابری پیش از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی استان افزود: در حال حاضر در برخی استانها مرغداری طبقاتی به صورت موفقیت آمیز اجرا شده، اما در اردبیل حتی مسئولان نیز اطلاعی از چگونگی آن ندارند.

صابری از جمله ویژگیهای این نوع مرغداری را جوجه ریزی چند برابری در فضای محدود به شکل طبقاتی عنوان کرد و متذکر شد: در این شیوه در مصرف آب، برق و غذای دام به شکل قابل توجهی صرفه جویی می شود.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل به دلیل محدودیت در اعتبارات لازم است به طرحها با بهره وری بالا توجه شود، تاکید کرد: علاقمندان به احداث مرغداری می توانند با صرف هزینه کمتر در فضای محدودتر از این شیوه بهره گیرند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در این شیوه دخالت عامل انسانی به حداقل مقدار ممکن می رسد، تصریح کرد: در واقع نمی توان از آن انتظار تغییر نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال داشت.

وی متذکر شد: افراد بسیاری در کارگروه ها برای تامین اعتبارات خود مراجعه می کنند و این در حالی است که این طرح از جمله طرحهایی است که با هزینه کمتر می تواند مورد توجه واقع شود.

صابری همچنین در خصوص وضعیت بازار مرغ در اردبیل ادامه داد: در حال حاضر مرغ در تمام فروشگاهها به نرخ مصوب دولتی توزیع می شود که این اتفاق در همه استانها محقق نشده است.

افزایش ۱۱۰ درصدی جوجه ریزی در اردبیل

استاندار اردبیل از افزایش ۱۱۰ درصدی جوجه ریزی در زمان گرانی مرغ در روزهای اخیر در مرغداریهای استان خبر داد و افزود: اگر صدور مرغ اردبیل به استانهای دیگر کنترل نشود قیمت مرغ در استان افزایش می یابد.

وی با اشاره به ممنوعیت فروش مرغ واحدهای تولیدی اردبیل به استانهای دیگر تصریح کرد: افرادی که خواهان آزادسازی فروش مرغ اردبیل در استانهای دیگر بوده و تعداد آنها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد اگر تعهد دهند که سه ماه دیگر با کمبود مرغ در استان مواجه نمی شویم با آزادسازی مرغ برای فروش در استانهای دیگر موافقت می کنم.

صابری با بیان اینکه عده ای افزایش قیمت خوراکیها را بهانه ای برای افزایش قیمت مرغ می دانند، ادامه داد: قیمت خوراک مرغها فعلا افزایش نیافته است و هر زمان که قیمت خوراکیها افزایش یافت باید با تشکیل جلسه ای در مورد قیمت فروش مرغ تصمیم گیری کرد.

وی از رضایت مرغداریها از فروش مرغ در استان خبر داد و تصریح کرد: با سرکشیهایی که به مرغداریها داشته و با تولید کنندگان صحبت کرده ام هیچ یک از مرغداریها از این وضعیت ناراضی نیستند بلکه به سبب اینکه مرغها را به جای ۴۵ روز در ۳۵ روز کشتار می کنند منفعتهایی هم می برند.

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.