ضرورت اختصاص درآمد حاصل از اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها به بحث پیشگیری

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

آریایی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس،گفت: در راستای نهادینه شدن شعار “پیشگیری بهتر ازدرمان” زبانمان مو درآورد آنقدر که گفتیم که به داد پیشگیری برسید، افزایش آمارتصادفات، رشد بیماری‌های خاص ناشی از توجه نکردن به این موضوع است.

“احمد آریایی‌نژاد” عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگارانَ، با تاکید بر لزوم صرف درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به  اقشار کم درآمد، گفت: دولت علاوه بر صرف این درآمدها در کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، نباید از حوزه فرهنگسازی در این مورد نیز غافل بماند و اگر غیر از این باشد، کار اشتباهی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: امسال مزین به اقتصاد و فرهنگ شد، در این راستا در حوزه سلامت باید به فرهنگ “پیشگیری بهتر از درمان” نیز توجه ویژه‌ای داشت.

عضو هئیت رئیسه این کمیسیون با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ در همه حوزه‌ها باید اجرایی شود، افزود: در این راستا فرهنگ سازی در حوزه سلامت جامعه به صرفه‌تر، آسان‌تر و عقلانی‌تر است.

این نماینده مجلس، ادامه داد: در راستای نهادینه شدن شعار “پیشگیری بهتر ازدرمان” زبانمان مو درآورد آنقدر که گفتیم که به داد پیشگیری برسید، افزایش آمار تصادفات، رشد بیماری‌های خاص، ناشی از توجه نکردن به موضوع پیشگیری است لذا بهتر است بخشی از درآمد و منابع حاصل از هدفمندی فاز دوم یارانه‌ها به حوزه سلامت و به خصوص آموزش‌هایی درباره پیشگیری از بیماری‌ها اختصاص یابد.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه برای بهبود این امر باید اصلاح زندگی صورت بگیرد، افزود: آموزش‌ها و غربال‌گری‌هایی در حوزه سلامت باید انجام شود تا هزینه‌های لازم به جای درمان صرف آموزش و پیشگیری شود.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه خیلی از افراد حاضرند برای تامین هزینه درمان تمام زندگی خود را به فروش برسانند باید در این راستا سبک زندگی ایرانی و اسلامی اصلاح شود تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.